۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
تولید روزانه ماسک در استان تهران به ۴ میلیون رسید
رئیس اتاق اصناف تهران:

تولید روزانه ماسک در استان تهران به ۴ میلیون رسید

نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران گفت: تولید روزانه ماسک طی اولین روزهای شیوع کرونا در استان ۱۵ هزار عدد بود و اکنون به بیش از چهار میلیون عدد رسیده است

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، قاسم نودهفرهانی افزود:روزانهیک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد از این تولید استانی بین مراکز بهداشتی و درمانی توزیع و مابقی در بازار عرضه میشود.

به گفته وی تعدادیاز واحدهای تولیدی بر اساس سفارشهای دریافتی از ارگانهای مختلف نظیر سازمان غذا و دارو، اتوبوسرانی، سازمان صمت و دیگر کارگاهها برای مراکز عرضهاقلام بهداشتی به مردم ماسک تولیدمیکنند.

وی ادامه داد: فعالان برخی از کارگاهها نیز ماسک را به صورت خودجوش با دریافت پارچه از سوی خیران برای مساجد، تکایا و برخی از نیازمندان تولید میکنند و به صورت رایگان در اختیار آنان قرار میدهند.

رئیس اتاق اصناف تهران بیان کرد: سایتی برای جلوگیری از احتکار و گرانفروشی ماسکبا عنوان گسترش تجارت راهاندازی شده و همه فعالان واحدهای تولیدکننده ماسک موظف هستند در این سایت ثبتنام کنند.

نودهفراهانی در مورد مزیت راهاندازی این سایت، افزود:تولیدکنندگانی که در این سایت ثبتنامکنند، حواله خرید پارچه دریافت میکنند و باید بر اساس متراژ پارچه ماسک تولید و عرضه کنند؛ به عنوان مثالاز هر یک متر پارچه ۶ عدد ماسک تولید و میزان تولید نیز در سایت درج میشود.

وی تاکید کرد:اگر تعداد ماسکهای ثبتشده در سایت کمتر از میزان پارچهدریافتی باشد، تخلف محسوب میشود و دوبارهبه آن تولیدکننده پارچه داده نمیشود.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکهواحدهای تولیدی پس از اخذ مجوز از سازمان صمت و پروانه بهداشتی فعالیت میکند، اظهار داشت: ۸۶ کارگاه تولیدماسک در استان تهران فعال است که از این تعداد ۴۳ کارگاه صنعتی است و ۴۳ کارگاه دیگر نیز به صورت دستی تولید میکند.

نودهفرهانی» با اشاره به اینکهبرخی از دستگاههای تولید صنعتی ماسک وارداتی و برخی از آنها در اصفهان و تبریز ساخته میشود، تصریح کرد:بازرسان سازمان صمتو بهداشت بر نحوه کار واحدهای تولیدی نظارت میکنند تا علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، محصولباکیفیت و استاندارد تولید و با قیمت مصوب در اختیار مردم گذاشته شود.

وی بیان کرد:ماسکهای پزشکی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا بیش از دیگر ماسکها توسط مراکز بهداشتی و درمانی استفاده میشود و قیمت آنها برای مراکز درمانی ۱۳۰۰ تومان و برای متقاضیان ۱۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

وی علت بالاتر بودن قیمت ماسکهای عرضه شده به متقاضیان نسبت به مراکز بهداشتی و درمانی را هزینه حملونقل و استفاده از نیروی کار برای توزیع آنها بین مراکز عرضه عنوان کرد.

کد خبر: ۴۳٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha