۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
پیش بینی ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع برای طرح سبد کالا
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

پیش بینی ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع برای طرح سبد کالا

خدابخشی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: برای طرح «سبد کالا» یا طرح «تضمین دسترسی مردم به کالاهای اساسی» ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع از بند (و) تبصر ه (۲) قانون بودجه سال ۹۹ و ظرفیت های مربوط به جدول تبصره ۱۴ همین قانون پیش بینی شده است.

به گزارش بازار، نماینده مردم الیگودرز و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است، افزود: طرح مزبور با هدف کاهش جبران قدرت خرید مردم تهیه و تنظیم شده است.

وی اظهارداشت: هفت میلیون خانوار در کشور فقط یارانه نقدی به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می کنند.

نماینده مردم الیگودرز و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: این خانوارها از هیچ جای دیگر حمایت نمی شوند.

وی در ادامه افزود: خانوارهای که درآمد پائینی دارند واز هیچ جا حمایت نمی شوند در این طرح به شکل ویژه تری مورد حمایت قرار می گیرند.

خدابخشی بیان داشت: تاکید طرح «تضمین دسترسی مردم به کالاهای اساسی» بر اینکه کالا در فواصل زمانی مناسب در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.

وی ادامه داد: کارت اعتباری در قالب طرح مزبور با هدف خرید کالاهای اساسی در اختیار مردم قرار می گیرد البته تاکید بر اینکه قدرت نقدشوندگی نداشته باشد.

نماینده مردم الیگودرز و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآورشد: جمعیت هدف این طرح ۶۰ میلیون نفر است که هفت دهک جامعه را شامل می شود.

کد خبر: ۴۳٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha