۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
تولید گردو در کردستان ۴۰ درصد افزایش یافت
معاون جهاد کشاورزی کردستان:

تولید گردو در کردستان ۴۰ درصد افزایش یافت

کردستان- احمدی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از افزایش ۴۰ درصدی تولید گردو در استان خبرداد و گفت: اجرای طرح سرشاخه‌کاری درختان گردو از مهمترین عوامل افزایش این محصول است.

محمدصالح احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه طرح سرشاخه کاری یکی از طرح های مهم کشاورزی است، اظهار داشت: در این طرح شاخه اصلاح شده درختان گونه های برتر بر روی تنه درختان کم ثمر پیوند زده می شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح منجر به افزایش کیفیت و کمیت محصول و مقاومت درخت در مقابل تنش محیطی می شود، افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال باغداران استان ۱۵۰ هکتار از باغات گردوی خود را سرشاخه کاری می کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه بیشترین سطح باغات گردوی استان در شهرستان های سروآباد، سنندج و بانه وجود دارد، گفت: سطح کل باغات گردوی استان هفت هزار و ۴۰۰ هکتار است که بیشترین آن در این سه شهرستان قرار دارد.

احمدی میزان تولید گردو طی سال گذشته در استان را ۱۳ هزار تن ذکر کرد و افزود: امسال پیش بینی می شود حدود ۱۸ هزار تن برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش حدود ۴۰ درصدی را داشته است.

کد خبر: ۴۳٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha