۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
روسیه برای عرضه انبوه واکسن کرونا با کشورهای دیگر همکاری می‌کند
پوتین در سازمان ملل اعلام کرد؛

روسیه برای عرضه انبوه واکسن کرونا با کشورهای دیگر همکاری می‌کند

واکسن کرونا تنها درمانی است که برای ویروس کرونا متصور هستیم. واکسنی که برای تولید آنها ماهها زمان صرف شده است و میلیاردها دلار هزینه در بر داشته است. حال پوتین در جلسه سازمان ملل از واکسن روسی و اطمینان دولت در مورد کارایی آن صحبت کرد.

بازار؛ گروه بین الملل: بدون شک مهمترین موضوع این روزهای زندگی تمام مردم دنیا، زمان عرضه واکسن کرونا و میزان اثرگذاری این واکسن است. واکسنی که می تواند به این روزهای سخت اقتصادی پایان دهد و دوباره مردم را به رستوران ها و کافی شاپ ها و مراکز خرید بکشاند. واکسنی که هم ناجی سلامت مردم دنیا است و هم اقتصاد جهان را به سمت رونق بیشتر هدایت خواهد کرد.

 روسیه اولین کشوری بود که  در روز ۱۱ اوت سال جاری خبر از تایید واکسن کرونا داد و ولادیمیر پوتین هم اولین مقام رسمی کشوری بود که با تایید این خبر در مورد عرضه انبوه آن به کشورهای متقاضی صحبت کرد. اما اهمیت این مساله آنقدر زیاد است که حتی در اجلاس سازمان ملل متحد هم در این زمینه صحبت شده است.

به گزارش  سی تی وی نیوز کانادا، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری کشور روسیه به صورت ویدیو کنفرانسی در اجلاس سازمان ملل شرکت کرده است و در سخنرانی خود در مورد واکسن کرونای روسی و اطمینان از کارایی آن صحبت کرد.

پوتین از موفقیت روسیه در تولید اولین واکسن کرونا صحبت کرد؛ با وجود اینکه هنوز سومین مرحله از آزمایشهای بالینی آن به پایان نرسیده است. پوتین در این سخنرانی تاکید کرد کشورش با هر کشوری که تمایل داشته باشد برای عرضه واکسن و تکنولوژی های لازم برای تولید آن همکاری می کند ولی تا زمانیکه تمامی مردم کشورش واکسینه نشوند، نمی تواند واکسن را به دیگر کشورها صادر کند.

ولادیمیر پوتین در ادامه سخنرانی خود گفت: «ما آماده ایم تا تجربیات خود در زمینه تولید واکسن را با دیگر کشورها در میان بگذاریم.» او با اشاره به این مطلب که روسیه آمادگی دارد واکسن کرونا را به کشورهای متقاضی عرضه کند، افزود: «واکسن روسی کرونا واکسنی قابل اعتماد، ایمن و اثر بخش است و می تواند ناجی اقتصاد دنیا و حافظ سلامت انسانها باشد.»

مقامات عالی رتبه روسیه واکسینه شده اند

با وجود اینکه سومین مرحله از آزمایشهای بالینی واکسن روسیه در جریان است، ولی خبرهایی در مورد واکسیناسیون مقامات عالی رتبه این کشور به گوش می رسد. مسکو تایمز در این زمینه نوشت: «وزیر دفاع روسیه و شهردار مسکو در زمره افرادی هستند که واکسن را دریافت کرده اند و بدنشان در برابر ویروس ایمن شده است. از طرف دیگر یکی از دختران پوتین هم این واکسن را تزریق کرده است و جز یک روز تب و کمی خستگی عارضه دیگری نداشته است. بسیاری از مقامات رسمی دیگر و سهم زیادی از کادر درمان روسیه هم واکسن را دریافت کرده اند و تا کنون هیچ عوارض جانبی نگران کننده ای در اثر تزریق واکسن مشاهده نشده است.»

بعد از اعلام مثبت بودن نتایج اولیه واکسن کرونا، اخباری در مورد دریافت سفارشهای خرید برای واکسن کرونا به گوش رسید.در ماه اوت سال جاری دولت روسیه اعلام کرد ۲۰ کشور برای خرید واکسن روسیه اعلام آمادگی کرده اند ولی در اواسط سپتامبر وزارت بهداشت این کشور خبر از دریافت سفارش برای خرید ۱.۲ میلیارد دوز از واکسن اسپوتنیک فایو داد. هند و مکزیک از مشتریان اصلی واکسن روسی هستند. این دو کشور در جریان این همه گیری با نرخ بالای ابتلا و شمار بالای قربانیان روبرو شده اند و هم اکنون میزبان سومین فاز از آزمایشهای بالینی واکسن اسپوتنیک فایو هم هستند.

مطالعات روسیه در زمینه کرونا ادامه دارد

در جلسه سازمان ملل متحد، رییس جمهوری کشور روسیه به این نکته اشاره کرد که کشورش به مطالعه در زمینه بیماری کرونا و ایجاد سیستم های آزمایش  کرونا و ارایه داروها و روشهای درمانی موثر برای مبتلایان ادامه می دهد و تا کنون توانسته است به موفقیت هایی هم دست پیدا کند. وی ادامه داد: «کشور ما نقشی مهم و فعال در تلاش برای مبارزه با کرونا ایفا کرده است. نقشی مهم در منطقه و نقشی مهم در کل جهان و آماده است به کشورهایی که بیشترین آسیب را در نتیجه همه گیری کرونا متحمل شده اند، کمک برساند.»

او حتی به شمار بالای افراد مبتلا به ویروس کرونا در سازمان ملل هم اشاره کرد و به آنها پیشنهاد داد تا با استفاده از واکسن کرونای روسی بدن خود را در برابر ویروس مقاوم کنند. پوتین در انتهای سخنرانی خود گفت: «ما آماده ایم تا به تمامی کارکنان سازمان ملل واکسن کرونا را تزریق کنیم و اطلاعات لازم برای مقابله با ویروس را در اختیار آنها قرار دهیم.»

گلوبال نیوز در مورد واکسن تولید شده در کشور روسیه نوشت: «مقامات روسی آنقدر به واکسن اسپوتنیک فایو اطمینان دارند که تمامی مسئولیتهای قانونی مرتبط با عرضه انبوه واکسن را بر عهده گرفته اند. این در حالیست که شرکتهای داروسازی بزرگی مانند آسترازنکا به تمامی دولتهای غربی که قبل از تکمیل سومین فاز از آزمایشهای بالینی واکسن را خریداری کرده اند، تاکید کرده است که مسئولیت قانونی تزریق عمومی واکسن بر عهده دولتها است و در صورت بروز هر مشکلی، آنها هیچ خسارت یا غرامتی نخواهند پرداخت.»

کد خبر: ۴۳٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha