۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
ثبت ۳۰۰ واحد تولیدی صوری در مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد:

ثبت ۳۰۰ واحد تولیدی صوری در مازندران

بابل - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: ۳۰۰ واحد تولیدی ثبت شده در استان اصلا وجود خارجی نداشته و از لیست صنعت استان خارج شده است.

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار بازار شمار واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال مازندران را دو هزار و ۷۰۰ واحد بیان کرد و گفت: طبق پایش ها ۳۰۰ واحد تولیدی ثبت شده وجود خارجی نداشت که آن را از لیست صنایع خارج کردیم.

وی با اظهار اینکه در مجموع ۱۸ درصدی واحدهای تولیدی مازندران تعطیل و غیرفعال هستند، سهم بخش صنعت را در تولید ناخالص داخلی استان ۱۵ درصد بیان کرد و گفت: میزان تولید ناخالص داخلی ملی استان در سال جاری حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

وی با عنوان اینکه برای رسید به رشد هشت درصدی در حوزه اقتصادی باید ۲۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی استان صورت گیرد، ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر تراز صنعتی و اقتصادی استان رو به رشد است و افزایش شمار جوازهای تاسیس و پروانه های بهره برداری نشان دهنده این مسئله است.

کاهش مدت زمان صدور جواز تاسیس

قوانلو با بیان اینکه مدت زمان صدور جواز تاسیس صنعتی در مازندران به ۲.۵ روز رسیده است و تا پایان سال به روز خواهد شد، افزود: طبق آمار رشد برق مصرفی استان در سال جاری بیش از ۱۰ درصد بوده و این نشان از افزایش میزان تولیدات دارد.

رئیس سازمان صمت مازندران با اظهار اینکه کارخانه بزرگ نساجی مازندران از بحران تعطیلی خارج شد، گفت: در صورت حل مشکل تامین مواد اولیه، میزان تولید این واحد بیش از ظرفیت خواهد رسید.

وی درباره ذخیره سازی مرکبات شب عید نیز با بیان اینکه سهیه مازندران در این بخش خرید تضمینی ۳۰ هزار تن است، گفت: مازندران مسئول تامین پرتقال ۱۵ استان است و کار حمل به مقصدهای مختلف نیز در حال انجام است.

قوانلو با ابراز اینکه درباره صادرات مرکبات با بیان اینکه رشد داشتیم، گفت: در مجموع حجم صادرات مازندران از نظر تناژ و وزن رشد داشته ولی در بخش نرخ و ارزش شاهد کاهش بوده ایم.

کد خبر: ۴٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha