۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
برند ۱۵ قلم کالا مزیت صادراتی مازندران است
استاندار مازندران:

برند ۱۵ قلم کالا مزیت صادراتی مازندران است

ساری- استاندار مازندران ۱۵ قلم کالا از جمله مرکبات کیوی را از مزیت های صادرات استان برای تامین نیازهای کشورهای هدف و همسایه برشمرد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان عصر سه شنبه در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه با اشاره به اینکه مازندران در تولید ۱۵ قلم کالا از جمله مرکبات و کیوی و محصولات کشاورزی سرآمد است، افزود: باید از مزیت های صادراتی این محصولات و ظرفیت کشورهای حاشیه برای توسعه مناسبات بهره گیریم.

وی با اظهار اینکه تعرفه های گمرکی و ترجیهی برای صادرات کالا شامل حال مازندران نیز می شود، خواستار بهره گیری بازارگانان استان از این فرصت ها برای توسعه صادرات شد و گفت: مازندران در تولید انواع محصولات نظیر برنج، محصولات شیلاتی و خاویاری مزیت های خوبی برای صادرات برخوردار است.

حسین زادگان محصولات کشاورزی نظیر کیوی و مرکبات را از دیگر ظرفیت های استان بیان کرد و با اظهار اینکهم برای توسعه و رونق گردشگری بین دو منطقه ساری و آستراخان نیز باید برنامه ریزی کرد، تقویت همکاری های بین المللی و ایجاد تفاهمنامه های علمی را در این بخش ضروری دانست.

استاندار مازندران وجود بنادر با زیرساخت های حمل و نقلی، بهره گیری از دانش فنی، توسعه کشت فراسرزمینی را از دیگر مزیت های توسعه مناسبات با همسایگان از جمله آستراخان ذکر کرد.

مهدی کوچکیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان نیز به ظرفیت های کشاورزی مازندران اشاره کرد، تغییر در بسته بندی و برندسازی محصولات این استان برای صادرات را امری الزامی برشمرد.

وی همچنین خواهان توسعه مناسبات با برقراری پرواز مستقیم بین ساری و آستراخان روسیه شد.

کد خبر: ۴۳٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha