۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
افتتاح ۱۶ هنرستان کشاورزی در کشور
معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد

افتتاح ۱۶ هنرستان کشاورزی در کشور

شیراز- رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به افتتاح ۱۶ هنرستان کشاورزی در کشور گفت: افتتاح هنرستان های جدید در راستای جهش تولید و ارتقاء دانش و مهارت کشاورزان است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس، کامبیز بازرگان در آیین افتتاح ۱۶ هنرستان کشاورزی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در کشور گفت: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در آستانه شروع سال تحصیلی، تعداد هنرستان های کشور از هشت به ۲۴ هنرستان افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به منظور توانمندسازی کشاورزان آینده، تلاش دارد از ابتدای زنجیره دانش، یعنی شروع دوره متوسطه روستا زادگان و علاقه مندان را در سطح کشور به هنرستان های کشاورزی جذب کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در این برنامه مشوق هایی طراحی شده که دانش آموختگان بعد از اخذ دیپلم بتوانند راحت تر جذب مراکز آموزش عالی تخصصی و مراکز علمی کاربردی کشور شوند گفت: بعد از آن ساختاری را طراحی کردیم که اخذ تسهیلات و مجوزها برای فارغ التحصیلان هنرستان های کشاورزی و صاحبان گواهی های صلاحیت و مهارت فنی آسان شود.

بازرگان با اشاره به اینکه امیدواریم طرح مذکور به تصویب شورای عالی توسعه روستایی و عشایری برسد، افزود: این برنامه محرکی برای جلب فرزندان روستا و علاقه مندان به بخش کشاورزی؛ به هنرستان های تخصصی کشاورزی است و آینده شغلی آنها بیش از پیش تضمین می شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد هنرستان های مذکور، توانمندسازی این افراد برای آینده بخش کشاورزی است، بیان کرد: ارتقاء بهره وری منابع، افزایش تولید، مدیریت بهینه نهاده ها از جمله اهداف راه اندازی است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه ها طراحی و مکان یابی هنرستان کشاورزی مبتنی بر مزیت های نسبی مناطق کشور است، اظهار کرد: مزیت کشاورزی و هم مزیت دانش و تخصص در نظر گرفته شده است.

بازرگان تصریح کرد: در استان فارس با توجه به نیاز به فرآوری محصولات کشاورزی و ارتقای زنجیره تولید؛ هنرستان کشاورزی در رشته صنایع غذایی طراحی و افتتاح  شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان فارس از نظر امکانات، تجهیزات و دانش یک قطب علمی است و امیدواریم با توانمندسازی به فارغ التحصیلان این مجموعه کمک شود.

به گزارش بازار، آیین افتتاح ۱۶ هنرستان جدید فنی و حرفه ای و کار دانش کشاورزی و شروع سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹، در ۲۴ هنرستان وابسته به وزارت جهاد کشاورزی با حضورمحمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علی اکبر مویدی رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در استان فارس برگزار شد.

کد خبر: ۴۳٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha