۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۶
صدای بیشتر یا هزینه‌ بیشتر؟
مراقب کیت‌های اگزوز تقلبی باشید!

صدای بیشتر یا هزینه‌ بیشتر؟

کیت‌ های اصلی به صورت وایرلس به گوشی‌ های همراه متصل شده و مالک خودرو می‌تواند صدای خروجی موتور را کاهش یا افزایش دهد.

بازار؛ گروه خودرو: امروزه یکی از راه‌هایی که در راستای ارتقا یا اسپرت کردن خودروها انجام می‌شود، نصب کیت اگزوز اسپرت است.

با این حال کیت‌های اگزوزی که روی اغلب خودروهای  داخلی و خودروهای وارداتی نصب می‌شود تقلبی بوده و نمونه اصلی آن با قیمت‌های بالاتر به فروش می‌رسد.

یک بررسی و آمار دقیق از کیت‌های اگزوزی که نصب می‌شوند، نشان می‌دهد که تمامی آن‌ها قیمت‌های زیر ۵ میلیون تومان دارند و تقلبی هستند و تنها از نظر ظاهری مانند نمونه‌های اصلی هستند.

در این راستا تنها دو برند معتبر و مطرحی که در طراحی و ساخت کیت اگزوزهای اسپرت فعالیت دارند و کیت‌های مناسبی را روانه بازار می‌کنند، دو برند اف‌آی ایکسهاست (Fi Exhaust) و مکس‌هاست (Maxhaust) است.

کیت‌های اگزوز این دو برند دارای طراحی اصولی سیالاتی و دینامیکی بوده و در سرعت‌های بالا که خروج دود بیشتر می‌شود از نظر خروج مشکلی برای دود ایجاد نمی‌کند.

این کیت‌ها  دارای سیستمی است که به صورت وایرلس به گوشی‌های همراه متصل شده و مالک خودرو می‌تواند صدای خروجی موتور را کاهش یا افزایش دهد.

این کیت‌ها دارای چنین سیستم و اپلیکشین هستند که در نمونه‌های تقلبی خبری از اپلیکشین و چنین سیستمی نیست! بنابراین با نصب کیت‌های اگزوز چینی، به خودروی خود آسیب وارد نکنید.

زیرا این نوع کیت‌های تقلبی به دلیل عدم صحیح طراحی لوله‌های خروجی و دریچه خروجی، مقدار زیادی از حجم گاز را به داخل مدار باز می‌گرداند و در بلند مدت منجربه خرابی‌هایی می‌شود.

کد خبر: ۴۳٬۰۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha