۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
آغاز کشت دوم در ۱۳۵ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان
مدیر زراعت جهاد کشاورزی گیلان مطرح کرد

آغاز کشت دوم در ۱۳۵ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان

رشت- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با پایان یافتن برداشت برنج، کشت دوم محصولات کشاورزی در ۱۳۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان آغاز شده است

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، ابراهیم اکبرزاده از همت کشاورزان برای سبز کردن شالیزارها در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: کشت دوم محصولات کشاورزی در ۱۳۵ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان آغاز شده است.

وی افزود: با پایان یافتن برداشت برنج در گیلان، کشاورزان استان آستین‌های همت را برای پرورش راتون و کشت دوم محصولات کشاورزی در شالیزارها بالا زده اند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی و بارش‌های مناسب، پیش بینی می‌شود امسال در ۱۳۵ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان کشت دوم محصولات انجام شود که ۱۰ درصد بیشتر از پارسال است.

 اکبرزاده افزود: پیش بینی می‌شود امسال در قالب کشت دوم در شالیزارهای گیلان حدود ۴۰۰ هزار تن محصول به ارزش بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تولید می‌شود.

وی گفت: شالیکاران گیلانی هر سال پس از برداشت برنج در شالیزارهای خود راتون پرورش می‌دهند و در بخشی از شالیزارها هم شبدر، حبوبات، گندم، کلزا و سبزیجات غده‌ای می‌کارند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد:کشاورزان گیلانی برداشت محصولات کشت دوم را برحسب نوع کشت اردیبهشت سال آینده به پایان می‌رسانند.

کد خبر: ۴۳٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha