۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
صدور گزارش مشروط برای برخی دستگاه‌های خوزستان
مدیرکل حسابرسی خوزستان خبر داد:

صدور گزارش مشروط برای برخی دستگاه‌های خوزستان

اهواز - مدیرکل حسابرسی خوزستان گفت: در سال گذشته ۳۶ فقره گزارش برای دستگاه‌های مختلف استان صادر شد که ۲۷ درصد گزارش مشروط بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی نجاتی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل گمرک خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: قبل از نظارت و حسابرسی سازمان ها و دستگاه های مختلف ابتدا نسبت به ارائه خدمات مالی ـ مشاوره ای آنها اقدام می کنیم.

وی افزود: گزارش های مردود نیز یعنی آن دستگاه اصول و استانداردها را مخدوش کرده و گزارش های عدم اظهار نظر نیز بیشتر ناشی از این است که شرکت ها در ارائه اطلاعات و مستندات به حسابرس ها محدودیت ایجاد کرده و ابهام اساسی داشته است.

مدیرکل حسابرسی خوزستان بیان کرد: گزارش های مقبول زمانی صادر می شود که صورت مالی شرکت ها با استانداردهای حسابرسی ـ حسابداری به نحو مطلوب ارائه و عاری از تحریف باشد؛ گزارش های مشروط نیزی یعنی یک سری از استانداردها را در صورت های مالی رعایت نکرده اند.

نجاتی افزود: عمده فعالیت های سازمان حسابرسی در خصوص تأمین نیازهای اساسی دولت در زمینه حسابرسی، ارائه خدمات تخصصی مالی به بخش های دولتی و نهادهای تحت نظارت دولت و هچنین تدوین اصول و ضابطه حسابرسی و آیین رفتارهای حرفه ای منطبق با موازین اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های سازمان حسابرسی منجر به شفافیت صورت های مالی و افزایش اعتباردهی به آنها می شود، تصریح کرد: هر قوه ای یک نهاد نظارتی دارد و نهاد نظارتی قوه اجرایی نیز سازمان حسابرسی است.

مدیرکل حسابرسی خوزستان تاکید کرد: در سال گذشته ۳۶ فقره گزارش برای دستگاه های مختلف استان خوزستان صادر کردیم که ۱۲ مورد حسابرس و بازرس قانونی بوده، چهار مورد معادل ۲۷ درصد گزارش مشروط بوده و ۱۱ مورد دیگر نیز که معادل ۷۳ درصد بوده گزارش مقبول بوده و هفت مورد هم گزارش رسیدگی به دارایی و تملک سرمایه ای داشتیم که دو مورد مشروط و پنج مورد هم مقبول بوده است.

کد خبر: ۴٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha