۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
۱۵۰۰ متقاضی ایجاد کسب و کار خانگی تسهیلات دریافت می‌کنند
معاون اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی قزوین:

۱۵۰۰ متقاضی ایجاد کسب و کار خانگی تسهیلات دریافت می‌کنند

قزوین- معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: یک هزار و ۵۰۰ متقاضی ایجاد کسب و کار خانگی در استان از تسهیلات حمایتی ۲۵۰ و ۵۰ میلیون تومانی برخوردار می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین، وحید انتظاری با اشاره به شروع طرح توسعه مشاغل خانگی اظهار داشت: در طرح توسعه مشاغل خانگی برای افراد پشتیبان ۲۵۰ میلیون تومان وام به ازای پنج نفر زیر مجموعه تخصیص داده خواهد شد و برای افراد مستقل نیز ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در طرح توسعه مشاغل خانگی ظرفیت ثبت نام برای هزار و ۵۰۰ نفر در استان قزوین و درکل کشور نیز برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر پیش بینی شده است.

معاون اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی قزوین افزود: طرح مشاغل خانگی در ۳۲۰ رشته در حال اجرا است که دسته بندی کلی، شامل صنایع دستی، شیلات، امور دامی و کشاورزی، رشته‌های هنری از قبیل نوازندگی و صدابرداری و رشته‌های نوین مانند ای تی و آی سی تی است.

انتظاری با اشاره به نوع تسهیلات ارائه شده گفت: تسهیلاتی که به مشاغل خانگی اعطا می‌شود در دو بخش پشتیبان و مستقل است. وی افزود: پشتیبان‌ها کسانی هستند که به افراد متخصصی که در دسترسی به بازار فروش محصولات و تهیه مواد اولیه مشکل دارند کمک می‌کنند.

وی اظهار داشت: برای افراد پشتیبان ۲۵۰ میلیون تومان وام به ازای پنج نفر زیر مجموعه تخصیص داده خواهد شد و برای افراد مستقل نیز ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۴۲٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha