۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
گوشی‌های ۵G سال آینده ۵۰ درصد بازار جهانی را به خود اختصاص می دهد
نگاهی به بازار محصولات فناوری اطلاعات در ماه گذشته

گوشی‌های ۵G سال آینده ۵۰ درصد بازار جهانی را به خود اختصاص می دهد

با اینکه پس از شیوع کووید ۱۹ مردم به استفاده از ابزارهای آنلاین روی آوده اند، اما بازار محصولات آی تی آن‌طور که به نظر می‌رسد رشد قابل توجهی نکرده است.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «اسپند مترز» نوشت: ایان نترکت، برنده جایزه جهانی در حوزه تامین و مدیر زنجیره تامین در شرکت پروبرند، یافته های خود را در مورد آخرین تحولات محصولات فناوری اطلاعات به اشتراک گذاشته است.  این همه گیری در ماه آگوست بر بخش فناوری تاثیر گذاشت به طوری که  بازار این حوزه از تلفن های هوشمند گرفته تا سرورها  از این همه گیری بی نصیب نماندند. در حالی که  میزان محموله های تلفن های هوشمند همچنان در حال کاهش است و به گفته تحلیلگران بهبودی مناسب بازار قبل از سال ۲۰۲۲ انتظار نمی رود. اگرچه چند مورد مثبت دیده شده که آن هم با افزایش فروش در بازارهای نوت بوک و شبکه بی سیم و از سوی مصرف کنندگان رخ داده است.  درهمین راستا برای اطلاع از بازار در اینجا برخی از آخرین تحولات و روندهای عمده تأثیرگذار بر دسته های اصلی محصولات فناوری اطلاعات ارایه شده است.

تلفن هوشمند و تبلت
طبق گزارش گارنتر، محموله های جهانی تلفن های هوشمند با کاهش سالانه ۲۰.۴ درصدی روبرو شده است. در همین حال، شرکت بین المللی آی دی سی پیش بینی کرد که میزان گوشی های هوشمند ۹.۵ درصد در طول سال به ۱.۲ میلیارد کاهش یابد و انتظار می رود که بازار سال ۲۰۲۲ روند بهتری را تجربه کند. همچنین گوشی های۵G  سال آینده ۵۰ درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص خواهد داد. به طوری که با  رشد سالانه ۹ درصد در سال آینده اما با کاهش چشمگیر فروش سال ۲۰۲۰ همراه است.

رایانه های شخصی سنتی
با توجه به گزارش شرکت مشاور بین المللی کانتکس، فروش نوت بوک در اروپای غربی در نیمه دوم با روند خوبی پیش می‌رود، در حالی که میزان محموله های این محصول با رشد سالانه ۵۵ درصد همراه بوده است. فروش تجاری با رشد ۷۰.۴ درصدی در بهترین حالت قرار گرفت و فروش در حوزه مصرف کننده دارای افزایش قابل توجه ۳۸ درصد بوده است.
از طرفی فروش دسک تاپ در طی سه ماهه ۲۷.۸ درصد سالیانه کاهش داشته است. فروش تجاری (با کاهش ۳۱.۶ درصد) و محصولات مصرفی با ۱۷.۵ درصد کاهش،  ضرر قابل توجهی را نشان می دهد. در حالی که انگلیس با ۱۰۳.۵ درصد بیشترین افزایش فروش نوت بوک را تجربه کرد. همچنین با کاهش محموله های دسک تاپ نسبت به میانگین اروپای غربی با ۳۶.۳ درصد همراه بوده است.

حافظه
به گزارش شرکت دی رم اکسچنج، درآمد حافظه های DRAM طی سه ماه دوم با افزایش قیمت و محموله ۱۵.۴ درصد رشد کرد و به ۱۷.۱ میلیارد دلار رسید. در بخش سرور، انتظار می رود  کاهش در میزان سرورهای در سه ماه سوم به میزان ۴.۹ درصد روی دهد، که بیشتر به دلیل افزایش مهاجرت ها به سمت فناوری ابر و از طرفی همه گیری است به طوری که مسئله بزرگی برای فروشندگان سرور محسوب می شود.
از طرفی به گزارش شرکت آی سی اینسایتس، اگرچه بازار DRAM ممکن است در سال ۲۰۲۰ اندکی بهبود یابد، اما با این حال سه تولیدکننده بزرگ محتاط هستند و سرمایه گذاری خود را در سطح پایین نگه می دارند. به طوری که به نظر می‌رسد سامسونگ سرمایه گذاری حافظه DRAM capex خود را ۲۱ درصد به ۴.۹ میلیارد دلار، شرکت SK Hynix با ۳۸ درصد کاهش به ۴.۰ میلیارد دلار و شرکت Micron با ۱۶ درصد کاهش به ۳.۶ میلیارد دلار برسانند.

کد خبر: ۴۲٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha