۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
شناسایی عوارض آزاد راهی در کشور ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافت
مدیرکل بهره برداری آزادراه های شرکت مادر تخصصی توسعه زیربناهای ایران:

شناسایی عوارض آزاد راهی در کشور ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافت

بیات سرمدی، مدیرکل بهره برداری آزاد راه های شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای ایران از افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی شناسایی عوارض در آزاد راه های کشور خبرداد.

به گزارش بازار، «عباس بیات سرمدی» ضمن پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تجربه دریافت عوارض از آزاد راه ها بصورت الکترونیکی تاکنون چه تجربه ای بوده است، افزود: از سال ۹۶ شرکتی که بدین منظور مشخص شد در حوزه شناسایی عوارض نسبت به دوره های قبلی که بصورت دستی انجام می شد حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافته ولی در خصوص وصول عوارض به دلیل اینکه بصورت الکترونیک و باید بوسیله خود مشتریان انجام می شد این وصول عوارض به حدود ۴۰ درصد رسیده است.

وی اظهارداشت: شناسایی عوارض افزایش پیدا کرده ولی وصول عوارض در آزاد راه ها به نحو باید و شاید انتظارات را برآورده نکرده است.

مدیرکل بهره برداری آزاد راه های شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای کشور همچنین در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه آیا در حال حاضر مشکلات و موانع شما در دریافت عوارض آزاد راه ها فقط به وصول عوارض مربوط می شود، گفت: بله، انتظاری که وجود داشت خیلی بیشتر از این بود با توجه به مزایای زیادی که انجام این کار برای مردم داشت.

وی افزود: انتظار بر این بود هم استقبال خیلی بهتری شود و هم در پرداخت عوارض همکاری لازم صورت گیرد که متاسفانه آن انتظار بر آورده نشد.

بیات سرمدی اظهارداشت: شرکت های سرمایه گذاری در خصوص آزاد راه ها وجود دارد که بصورت مشارکتی با دولت این کار را جلو می برند و سرمایه گذاری که انجام شده عمده محل استهلاک آن از دریافت همین عوارض است.

وی ادامه داد: برای مدت محدودی اخذ عوارض الکترونیکی در آزاد راه ها متوقف شده تا یکسری زیرساخت های کنترلی برای انجام این کار با همکاری پلیس ناجا صورت گیرد و از طرفی تسهیلات بیشتری برای پرداخت عوارض توسط مردم فراهم شود تا میزان وصول عوارض آزاد راهی درحد قابل قبولی برسد.

کد خبر: ۴۲٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha