۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
۲۱۹ هزار کلنی زنبور عسل در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد/ بیشترین تولید عسل در بویراحمد
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

۲۱۹ هزار کلنی زنبور عسل در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد/ بیشترین تولید عسل در بویراحمد

یاسوج- تاج الدینی، مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۱۹ هزار کلنی زنبور عسل در استان وجود دارد، گفت: بیشترین میزان تولید عسل این استان در شهرستان بویراحمد است.

الیاس تاج الدینی در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: یک هزار و ۸۲۵ بهره‌بردار در استان کهگیلویه و بویراحمد به پرورش زنبور و تولید عسل مشغول هستند.

وی بیان داشت: در سال جاری بیش از یک هزار و ۴۵۰ تن عسل توسط زنبورداران استان تولید شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از هر کندوی عسل بین ۱۵ تا ۲۰ کیلو عسل به دست می‌آید، گفت: استقرار کلونی‌های زنبور عسل، در افزایش کمی و کیفی محصولات زراعی تاثیر گذار است.

تاج الدینی تصریح کرد: در استان سالانه ۶۲ کیلوگرم ژل رویال، موم و بره موم تولید می شودکه از این محصولات در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و داروها استفاده می شود.

وی افزود: عسل تولید شده در استان، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و جایگاه ویژه ای در صادرات عسل به کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید عسل در کشور است، تصریح کرد: عسل تولید شده در استان به دلیل تنوع گیاهی در استان از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و عسل تولیدی استان به دلیل مرغوبیت جای خود را در بازار باز کرده است.

تاج الدینی با بیان اینکه زنبورداران استان در تولید عسل بر تغذیه طبیعی تاکید دارند، گفت: برداشت عسل از کندوها در استان از اواخر خردادماه و اوایل شهریور انجام می شود.

وی اظهار داشت: سرانه مصرف عسل در استان یک و نیم کیلوگرم است.

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تولید عسل و زنبورداری در شهرستانهای مختلف استان انجام می شود، افزود: بیشترین عسل تولیدی در استان در شهرستان بویراحمد بوده و تعداد کلونیهای زنبور عسل و زنبوردان در این شهرستان بیشتر است.

تاج الدینی تصریح کرد: در شهرستان گچساران نیز ۲۳۰  نفر در صنعت زنبورداری فعال هستند و در سال گذشته در این شهرستان ۲۴۰  تن عسل تولید شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان کهگیلویه نیز زنبورداری رونق داشته است، گفت: سالانه در این شهرستان نزدیک به ۱۰ تن عسل تولید شده و میانگین تولید عسل از هر کندو چهار کیلو و ۶۰۰ گرم است.

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تعداد زنبور داران در شهرستان کهگیلویه را ۳۳۰ نفر عنوان کرد.

کد خبر: ۴۲٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha