۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
فضاسازی بانک‌ها علیه طرح جهش تولید مسکن/ تلاش برای شانه خالی کردن از پرداخت تسهیلات
عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد

فضاسازی بانک‌ها علیه طرح جهش تولید مسکن/ تلاش برای شانه خالی کردن از پرداخت تسهیلات

نجف زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در طرح جهش تولید مسکن، بانک ها مکلف شده اند که سهم تسهیلات تعیین شده را پرداخته کرده و در صورت عدم اجرا مجازات می شوند، از این رو این افراد و دستگاه ها فشار می آورند تا از زیر بار مسئولیت فرار کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عادل نجف‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به آثار مثبت طرح جهش تولید و تأمین مسکن، گفت: قطعا این طرح یکی از فاخرترین اقدامات صورت گرفته در مجلس یازدهم خواهد بود، ما در واقعیت فعلی کشور، با کمبود شدید مسکن رو به رو هستیم، از این رو تا زمانی که عرضه و تقاضا متعادل نشود، قیمت مسکن افزایش خواهد یافت.

تقویت ساخت و ساز مسکن موجب افزایش اشتغال در کشور می شود
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نگاه کمیسیون عمران مجلس از زمان شروع مجلس یازدهم این بوده که چرخه تولید و فضای کسب و کار را به واسطه تولید مسکن رونق دهد، زیرا تقویت ساخت و ساز مسکن موجب افزایش اشتغال در کشور می شود.

وی گفت: اعضای کمیسیون عمران مجلس اقدامات کارشناسی را برای تدوین طرح جهش تولید و تأمین مسکن انجام داده اند، به طوری که این طرح در ۲۶ جلسه کمیسیون با حضور کارشناسان و نخبگان این حوزه از جمله مرکز پژوهشهای مجلس و مسئولان و مدیران وزارت راه و شهرسازی، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و دستگاه های متولی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بانک ها هیچ وقت نخواستند که سهم خود را در قالب تسهیلات برای پرداخت به حوزه مسکن ارائه کنند
نجف زاده تصریح کرد: در شرایط کنونی شاهد اظهارات و تفسیرهای اشتباه و غلط از سوی برخی افراد و دستگاه ها از جمله بانک ها نسبت به طرح جهش تولید و تأمین مسکن هستیم، متأسفانه بانک ها هیچ وقت نخواستند که سهم تعیین شده و قانونی را در قالب تسهیلات برای پرداخت به حوزه مسکن ارائه کنند، حال در طرح مذکور بانک ها مکلف شده اند که سهم تعیین شده را پرداخته کرده و در صورت عدم اجرا مجازات می شوند، از این رو این افراد و دستگاه ها فشار می آورند تا از زیر بار مسئولیت فرار کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: متأسفانه در چند وقت اخیر نگاه غیرکارشناسی، سوء گیری‌ها و فضاسازی ها علیه طرح جهش تولید و تأمین مسکن افزایش یافته است، زیرا این افراد و گروه ها دوست ندارند که طرح مذکور به عنوان یک دستاورد بزرگ در حوزه مسکن مصوب و اجرایی شود.

وی گفت: اعضای کمیسیون عمران مجلس در طرح جهش تولید و تأمین مسکن، به مسائل مهم حوزه مسکن از جمله تأمین اراضی، تأمین مصالح ارزان قیمت و ارائه تسهیلات توجه ویژه ای کرده اند، حال در صورت تصویب و اجرای طرح قطعا این مساکن با قیمت بسیار مناسب در اختیار واجدین شرایط قرار می گیرد که می تواند تأثیری گسترده ای در بازار مسکن داشته باشد.

صادرات مصالح ساختمانی تا زمان تأمین نیاز ساخت وساز کشور باید متوقف شود
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در بحث تأمین مصالح ساختمانی با قیمت مناسب در طرح جهش تولید و تأمین مسکن، نظر اعضای کمیسیون این است که تا زمانی که نیاز کشور در این بخش تأمین نشده، صادرات مصالح متوقف شده و عرضه این محصول در بورس کاهش یابد، یا اینکه دولت یارانه اختصاصی به تولیدکنندگان مصالح را در صندوق ویژه طرح جهش مسکن واریز کند و در این شرایط صادرات مصالح ادامه یابد.

کد خبر: ۴۲٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha