۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
اختصاص ۱۱ میلیون دلاری برای تحقیق در مورد ویروس چینی
اتحادیه اروپا هم برای کمک از راه رسید؛

اختصاص ۱۱ میلیون دلاری برای تحقیق در مورد ویروس چینی

کمیسیون اروپا اعلام کرد که ۱۰ میلیون یورو (۱۱ میلیون دلار) از بودجه برنامه تحقیق و نوآوری خود، برای حمایت از تحقیقات در مورد ویروس مرگبار کرونا اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، کمیسیون اتحادیه اروپا از زمانی که سازمان بهداشت جهانی (WHO) وضعیت کنونی را فوق العاده و نگران کننده در عرصه بین المللی اعلام کرد، تصمیم گرفت که در جهت تحقیق در رابطه با این ویروس اقداماتی انجام دهد.

 گفتنی است که انتظار می رود که این بودجه دو یا چهار پروژه تحقیقاتی را پشتیبانی کند. کمیسیون از تمام امکانات موجود در جهت آغاز کار تحقیقاتی در اسرع وقت استفاده خواهد کرد.  

بر اساس بیانیه این کمیسیون، داوطلبین کمک در این زمینه باید تا ۱۲ فوریه، یعنی فقط دو هفته اعلام آمادگی کرده و موافقت نامه های اعطای کمک نیز باید خیلی سریع امضا شوند.

انتظار می رود تیم های تحقیق، داده ها را به سرعت به اشتراک گذاشته تا نتایج حاصل از آن  بتوانند بلافاصله پاسخگوی سلامت عمومی باشند.

ماریا گابریل، کمیسر نوآوری، تحقیقات، فرهنگ، آموزش و جوانان گفت به لطف بودجه تحقیقات اضطراری از برنامه چشم انداز ۲۰۲۰، دانسته های ما برای کنترل و مهار این بیماری بیشتر خواهد شد.

علاوه بر آن،  کمیسر بهداشت و ایمنی مواد غذایی  افزود ما باید پاسخی چند جانبه و کاملاً دولتی در مورد این ویروس پیدا کنیم و تحقیقات بخش مهمی از این امر است. کسب اطلاعات در مورد این ویروس به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه بسیار ضروری می باشد. پس از تحقیق از وضعیت شهروندان اطلاعات بیشتری به دست آورده و تلاش بیشتری در جهت مراقب های بهداشتی از آن ها صورت می گیرد.

شایان ذکر است منشا اصلی این ویروس که شهر ووهان چین می باشد از حیوانات به ویژه خفاش ها به انسان منتقل شده و شیوع گسترده آن تا کنون جان ۳۶۲ نفر را گرفته است.

این ویروس هشدارهایی را در سطح جهان افزایش داده است که موارد آن در سراسر آسیا، اروپا، ایالات متحده و کانادا گزارش شده است.

گفتنی است که مسافران چینی از طریق ویروس در فرودگاه های جهان در حال غربالگری هستند و چندین شرکت هواپیمایی پروازهای خود به ووهان و دیگر مناطق چین را به حالت تعلیق درآورده اند.

کد خبر: ۴٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha