۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
پرداخت یارانه نان از جیب کشاورز/ قانون خرید تضمینی آشکارا زیر پا گذاشته می شود
رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور:

پرداخت یارانه نان از جیب کشاورز/ قانون خرید تضمینی آشکارا زیر پا گذاشته می شود

هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور گفت: وقتی دولت در پرداخت یارانه نان به مردم نمی تواند راهکار مناسبی پیدا کند این یارانه را از جیب کشاورزان برداشت و پرداخت می‌کند که ظلمی نابخشودنی است.

به گزارش بازار، «عطا الله هاشمی» افزود: کشور امروز در تولید گندم به خودکفایی رسیده از اینرو مسئولان نباید اجازه دهند این دستاورد بزرگ به راحتی از دست برود.

وی اظهارداشت: گندم یک محصول راهبردی است و نقش مهمی در بحث امنیت غذایی و اقتصاد کشور دارد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور گفت: برخی از تصمیم گیران بدشان نمی آید که به سمت واردات گندم سوق پیدا کنند چرا که از محل واردات منفعت زیادی می برند.

وی افزود: طبق قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی که دولت ها موظف بودند قیمت پایه سال قبل به علاوه نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران را در افزایش قیمت گندم لحاظ کنند اما فقط سه درصد در سه سال متوالی افزایش قیمت داشتیم در صورتیکه سرجمع تورم سه ساله نزدیک به ۹۰ درصد بود.

هاشمی بیان داشت: متاسفانه قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی آشکارا زیر پا گذاشته می شود و کسی هم پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی بالاخص گندم با توجه با رشد سر سام آور هزینه های تولید باید افزایش پیدا کند تا کشاورزان با انگیزه بیشتری به امر کشت و کار بپردازند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور گفت: متاسفانه طی هفته های اخیر قیمت برخی از نهاده های کشاورزی مثل کود شیمیایی ۴۰۰ تا ۶۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی به خوبی از افزایش هزینه های تولید در بخش کشاورزی مطلع است اما متاسفانه تمامی الزامات از دست این وزارتخانه گرفته شده است.

هاشمی بیان داشت: قانون انتزاع قانون خوبی بود که متاسفانه افرادی که منافع شان در خطر بود این قانون را از دست وزارت جهاد کشاورزی گرفتند البته پیگیر هستیم قانون انتزاع دوباره به وزارت جهاد کشاورزی برگردد.

وی تصریح کرد: کشاورزان همواره در سنوات گذشته ثابت کرده اند که منافع ملی را بر منافع خود ترجیح می دهند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور گفت: کشاورزان علی رغم تمامی عقب ماندگی های شدید اقتصادی در رابطه با قیمت گندم و دیگر مشکلات کماکان مقید به این هستند که میزان گندم مورد نیاز مردم را باید تحت هر شرایطی تولید کنند.

وی افزود: متاسفانه دولت طی سال های گذشته در رابطه با قیمت گندم خوب عمل نکرده و کشاورزان از عملکرد دولت رضایت ندارند.

هاشمی خاطر نشان کرد: در هیچ نقطه ای از جهان مرسوم نیست که فروشنده در جلسه نرخ گذاری محصول خود حضور نداشته باشد اما متاسفانه این اتفاق در ایران می افتد یعنی بدون حضور تولید کننده محصول نرخ گذاری می شود به همین دلیل ملاقات های زیادی با نمایندگان مجلس داشتیم که خوشبختانه کمیسیون کشاورزی مجلس طی یک حرکت تاریخی کارگروهی برای اعلام خرید تضمینی در قالب یک طرح دو فوریتی طراحی کرد.

وی یادآورشد: طرح کمیسیون کشاورزی مجلس یک طرح بسیار خوبی است و می تواند گشایشی در بخش کشاورزی کشور ایجاد کند.

کد خبر: ۴۲٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha