۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
امضای ۲ قرارداد سرمایه گذاری در زمینه تولید پترولیوم کک و سدیم سیانید
توسط ایمپاسکو انجام شد

امضای ۲ قرارداد سرمایه گذاری در زمینه تولید پترولیوم کک و سدیم سیانید

قرارداد انجام سرمایه گذاری به منظور احداث کارخانه تولید پترولیوم کک و نیز احداث کارخانه تولید سدیم سیانید در ۵ ماهه سال جاری توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با سرمایه گذار منعقد شده است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، قرارداد انجام سرمایه گذاری به منظور احداث کارخانه تولید پترولیوم کک با ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن در منطقه آزاد اروند با هزینه ای بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال در مرداد ماه امسال با بخش خصوصی منعقد نمود.

همچنین قرارداد احداث کارخانه تولید سدیم سیانید با تضمین خرید سالیانه ۱۵۰۰ تن سدیم سیانید قرصی با خلوص حداقل ۹۸ درصد با میزان هزینه سرمایه گذاری ۱۸۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با سرمایه گذار بخش خصوصی بسته شد.

گفتنی است؛ شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در سال ۱۳۹۳ اقدام به تدوین و پیاده سازی استراتژی ها و سیاست های اجرایی جدید کرد و با هدف تهیه و تولید انواع مواد معدنی مورد نیاز کشور و توسعه پایدار بخش معدن در مناطق کمتر توسعه یافته و جهت استفاده از توان بخش خصوصی، برون سپاری مدیریت و راهبری مجتمع های تابعه خود را به فعالان و سرمایه گذاران بخش، هدف گذاری کرد و در همین راستا مجتمع های فروکروم جغتای، نفلین سینیت کلیبر، سرب نخلک، فسفات اسفوردی، سنگ آهن جلال آباد، سنگ آهن گل گهر، کک سازی زرند، پتاس خور و بیابانک و سنگ آهن سیرجان در قالب قراردادهای بلند مدت به فعالان و سرمایه گذاران واگذار کرد.

افزایش ۳ برابری میزان حفاری در معدن طلای هیرد
در ۵ ماهه اول سال ۹۹، بالغ بر ۳ هزار متر حفاری در معدن طلای هیرد صورت گرفته، این در حالیست که این رقم در مدت مشابه سال گذشته تنها ۹۶۲ متر بوده است.

از ابتدای سال جاری ۷۵۰۰ تن ماده معدنی در تارگت سه معدن طلای هیرد توسط سرمایه گذار (شرکت بین‌المللی آباد راهان پارس) استخراج شده است.

تهیه طرح سه ساله استخراج معدن طلای هیرد، احداث و تجهیز آزمایشگاه واحد فرآوری، تهیه نقشه های اجرایی و ساخت فونداسیون های کارخانه، اجرای عملیات خاکی مربوط به سد باطله از دیگر اقدامات انجام شده توسط سرمایه گذار طی ۵ ماهه نخست امسال بوده است.

همچنین در این مدت حدود ۱۲ هزار تن کانسنگ روی از معدن روی ملوند استخراج شده است.

این گزارش حاکیست در راستای احیاء و فعال سازی معادن غیرفعال در حوزه خراسان جنوبی با بررسی های انجام شده مقرر شد در گام اول در حوزه مواد معدنی مس، کرومیت، آهن و منیزیت جلساتی با حضور مدیران و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نمایندگان شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و بهره برداران معادن این حوزه ها برگزار شود و پس از بررسی مسائل و مشکلات پیش رو متناسب با شرایط کار، بسته های سرمایه گذاری تهیه و فعالسازی معادن مذکور عملیاتی شود

کد خبر: ۴۲٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha