۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار به ۱۱۱ میلیون فقره رسید

تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار به ۱۱۱ میلیون فقره رسید

تعداد کارت‌های بانکی دارای تراکنش در شبکه پرداخت کشور به ۱۱۱ میلیون فقره کارت در مرداد ماه رسید که بانک ملی بیشترین سهم از کارت‌های بانکی تراکنش‌دار را به خود اختصاص داده است.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، بررسی آمارهای گزارش اقتصادی مرداد ماه شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) نشان می‌دهد که در این ماه بالغ بر ۱۱۱ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۱۷۰ کارت بانکی از جمله کارت‌های اعتباری، برداشت و هدیه و بُن کارت حداقل یک تراکنش داشته‌اند؛ این در حالی است که در تیر ماه ۹۹، تعداد ۱۱۱ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۵۰۸ کارت بانکی تراکنش داشتند که نشان از کاهش ۰.۳۶ درصدی تعداد کارت‌های بانکی دارای حداقل یک تراکنش در مرداد ماه ۹۹ نسبت به ماه گذشته دارد.

بر اساس جدول بالا، بیشترین تعداد کارت بانکی در ایران مربوط به کارت برداشت دارای حداقل یک تراکنش با تعداد ۱۰۶ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۱۹۱ عدد تا پایان مرداد ۹۹ است که همین موضوع باعث شده تا کارت‌های برداشت سهم ۹۵.۹۸ درصدی از کل کارت‌های بانکی تراکنش‌دار داشته باشند؛ تعداد کارت‌های برداشت دارای تراکنش در مرداد ماه نسبت به تیرماه با کاهشی ۰.۳۷ درصدی روبرو بوده است. نرخ رشد در دو دسته کارت هدیه و بن کارت و کارت برداشت منفی بوده است، در مقابل نرخ رشد در دسته کارت اعتباری مثبت بوده است.

سهم بانک‌ها در کارت‌های بانکی تراکنش دار شبکه پرداخت
آمار شاپرک از سهم بانک‌های صادر کننده از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در شبکه شاپرک بیانگر آن است که بانک ملی ایران با ۲۲.۵۴ درصد بیشترین سهم از کارت‌های بانکی دارای تراکنش در مرداد ماه را داشته و در ادامه نیز بانک‌های صادرات ایران و ملت با سهم ۱۱.۲۲ و ۱۱.۵۵ درصدی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

در مرداد ماه بیش‌ترین کارت اعتباری تراکنش‌دار متعلق به بانک‌های ملت، تجارت، ملی و صادرات؛ بیشترین کارت برداشت تراکنش‌دار به ترتیب متعلق به بانک‌های ملی ایران، ملت و صادرات ایران؛ و بیشترین کارت هدیه و بن کارت تراکنش‌دار متعلق به بانک‌های ملی ایران، پارسیان و ملت بوده است.  

کد خبر: ۴۲٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha