۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
شاخص کیفیت آب روستایی در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است
استاندار ایلام:

شاخص کیفیت آب روستایی در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است

ایلام- استاندار ایلام گفت: شاخص کیفیت آب روستایی در ایلام ۸۰ درصد است که این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی با عنوان این مطلب که شاخص بهره‌مندی روستاییان استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی از ۶۰ درصد در سال ۹۲ به ۸۰ درصد در سال جاری رسیده است، اظهار داشت: در ابتدای آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید ۱۲۵ روستا در این استان با استفاده از تانکر سیار آبرسانی می‌شدند اما در پی برنامه‌ریزی مناسب و اجرای طرح های آبرسانی در استان توسط وزارت نیرو هم‌ اکنون ساکنان ۱۰۳ روستا از این تعداد دیگر نیازی به تانکر برای آبرسانی ندارند.

وی با بیان اینکه هم‌اینک تنها ۲۲ روستا در این استان با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند، افزود: شاخص کیفیت آب شرب روستایی در ایلام هم اکنون به ۹۹ درصد رسیده که این میزان از میانگین کشوری(۸۳ درصد) بالاتر است.

استاندار ایلام با اشاره به وضعیت پروژه های شبکه فاضلاب در استان نیز یادآور شد: هم اکنون ۵۵ درصد از جمعیت شهری تحت پوشش شبکه فاضلاب است که در این خصوص نسبت به دیگر استان ها عقب هستیم و باید بیشتر کار شود.

سلیمانی دشتکی با اشاره به پشرفت ۵۰ درصدی پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام گفت: با رایزینی های انجام شده قرار است تا در جریان سفر آقای نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان در هفته جاری قسمت عمده ای از اعتبارات برای تکمیل این پروژه اختصاص یابد.

استاندار ایلام به مشکلات زیرساختی شبکه آب در برخی از مناطق استان اشاره کرد و یادآور شد: در چند شهر استان چون ایلام، ملکشاهی و مهران با مشکل شدید آب مواجه هستیم که می طلبد وزارت نیرو درصدد رفع و نواقص این مشکلات کمک های اعتباری لازم را داشته باشد.

کد خبر: ۴۲٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha