۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
۱۷ هزار نفر از جمعیت روستایی اردبیل از آب شرب بهره‌مند شدند
در قالب پویش الف– ب ایران؛

۱۷ هزار نفر از جمعیت روستایی اردبیل از آب شرب بهره‌مند شدند

اردبیل- پویش هر هفته الف– ب ایران این بار با افتتاح طرح‌های آبرسانی روستایی انجام شد تا ۱۷ هزار جمعیت روستایی در استان اردبیل از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، در آئین افتتاح همزمان طرح‌های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در کشور در استان اردبیل نیز بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی روستایی به تعداد ۴۵ روستا انجام شد تا آبفای استان با تکمیل این طرح‌ها آنها را تحویل ساکنان مناطق محروم کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل در این مراسم که به صورت ویدئوکنفرانس و در مسجد روستای امیدچه برگزار شد، اظهار کرد: برای اجرای این طرح‌ها در ۴۵ روستای استان اردبیل ۳۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده تا ساکنان روستاهای امیدچه، خلیل‌آباد، شایق، دوست‌بیگلو، حیدرآباد، روحکندی، عمران آباد و مزرعه از آب شرب سالم استفاده کنند.

فرامرز بهنژاد خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه‌ها احداث تصفیه‌خانه به ظرفیت ۵۰ لیتر در ثانیه در دستور کار قرار گرفته و خط انتقال ۶۴ کیلومتری اجرایی شده است.

وی ظرفیت مخزن ذخیره آب احداثی را در این پروژه ۶ هزار و ۴۰۰ مترمکعب اعلام کرد و گفت: با اجرای این پروژه، سه دهنه چشمه در روستاها بهسازی و حفر یک چاه عمیق انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل هدف از اجرای این طرح را تامین آب شرب سالم و بهداشتی روستاهای استان اعلام کرد و افزود: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دولت تدبیر و امید تامین زیرساخت‌ها به ویژه آب شرب و بهداشتی برای جمعیت روستایی است.

بهنژاد اهمیت این موضوع را در حفظ سلامت روستائیان، کارآمدی ساکنان مناطق روستایی و عدم مهاجرت و توسعه پایدار بخش روستایی اعلام کرد.

وی بیان کرد: طی برنامه پنج ساله توسعه کشور به ویژه در برنامه پنجم توسعه پایدار روستها یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت مورد توجه قرار گرفته تا با ایجاد چنین زیرساخی اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی در روستاها مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۴۲٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha