۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
اولین مزرعه کشاورزی– گردشگری اردبیل در مرحله بهره‌برداری است
با مشارکت بخش خصوصی؛

اولین مزرعه کشاورزی– گردشگری اردبیل در مرحله بهره‌برداری است

اردبیل- فرشی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: به همت بخش خصوصی اولین مزرعه دانش بنیان کشاورزی– گردشگری در اردبیل در مرحله تکمیل و بهره‌برداری قرار دارد.

صغری فرشی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: این مزرعه دانش بنیان که در ۸ هکتار در حال اجرا است، در حقیقت سیمایی از توانمندی اقتصادی و گردشگری استان اردبیل است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خاطرنشان کرد: این مزرعه گردشگری – کشاورزی شامل بخش‌های گلخانه‌ای، پرورش ماهی، پرورش اسب، شتر، دام سبک نظیر بز و دام سنگین و همچنین پرندگان بومی و محلی است.

وی گفت: در این مزرعه دانش بنیان گردشگری – کشاورزی که با نام آرتان و با همکاری دانشگاه آزاد و بخش خصوصی راه‌اندازی خواهد شد، فرصت خوبی برای گردشگران فراهم می‌آید تا با ظرفیت‌های کشاورزی – گردشگری استان آشنا شوند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: بعد از فاز مطالعاتی، فاز اجرایی و تکمیلی این پروژه شروع شده و امیدواریم برای فصل گردشگری سال آینده به شکل کامل این مزرعه نمونه در سطح کشور با نمایش تمامی ظرفیت‌های گردشگری – کشاورزی استان اردبیل به بهره‌برداری برسد.

فرشی اهداف راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی را توجه به تقویت مولفه‌های جذب گردشگر و افزایش سرمایه‌های مادی و همچنین ارتقای سرمایه‌های نیروی انسانی برشمرد و بیان کرد: این مزرعه که به شکل دانش بنیان طراحی شده فرصت حضور جوانان خلاق ر فراهم کرده تا زمینه‌ها و بسترهای توانمندسازی این بخش بیش از گذشته فراهم آید.

کد خبر: ۴۲٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha