۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
بانک مرکزی مصر اسکناس‌های پلیمری را با کاغذی جایگزین می‌کند

بانک مرکزی مصر اسکناس‌های پلیمری را با کاغذی جایگزین می‌کند

بانک مرکزی مصر اسکناس‌های ۱۰ و ۲۰ پوندی کاغذی را با اسکناس‌های ساخته شده از پلیمر (پلاستیک) جایگزین می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، از این پس باید مصر را نیز به فهرست یک دوجین کشوری اضافه کرد که دست کم تعدادی از اسکناس‌های خود را با اسکناس‌های پلیمری جایگزین کرده اند. نشریه Egypt Today در دهم سپتامبر گزارش کرد که «طارق عامر» رییس بانک مرکزی مصر تایید کرده است که این کشور از ابتدای سال آینده صدور اسکناس‌های ۱۰ و ۲۰ پوندی پلاستیکی را آغاز خواهد کرد.

وی اضافه کرد که بانک مرکزی مصر در حال حاضر اسکناس‌های فعلی را از جریان خارج نمی کند؛ اسکناس ۱۰ پوندی نخستین اسکناس پلاستیکی مصر خواهد بود. اسکناس‌های جدید پس از انتقال دفتر مرکزی دولت مصر به پایتخت اجرایی جدید آن که هم اکنون در شرق قاهره در حال ساخت است، صادر خواهد شد.

بانک مرکزی مصر اعلام کرد که در مرکز جدید چاپ اسکناس، برای چاپ اسکناس‌های پلیمری چهار خط جدید اختصاص خواهد داد. این نهاد دلایل معمول را که از سوی طرفداران اسکناس پلاستیکی مطرح می شود، به عنوان دلایل خود برای این اقدام اعلام کرده است که از جمله آنها می توان به ویژگی‌های امنیتی، عمر طولانی، سازگاری با محیط زیست و هزینه‌های بلندمدت نازل اشاره کرد. استرالیا نخستین کشوری بود که در سال ۱۹۸۸ برای اولین بار اسکناس پلاستیکی صادر و وارد بازار کرد.

کد خبر: ۴۲٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha