۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۳
دردسرهای بارندگی ۴ ساعته در تالش/ باران نسخه های تکراری بحران را شست
بازار گزارش می‌دهد؛

دردسرهای بارندگی ۴ ساعته در تالش/ باران نسخه های تکراری بحران را شست

تالش- بارش ۲۵۰ میلی متری باران طی چهارساعت تمامی زیرساخت ها و نسخه های قدیمی و تکراری مدیریت بحران در برخی از مناطق گیلان از جمله تالش را با خود برد.

بازار؛ گروه استان ها: بارندگی شدید و رگباری طی کمتر از چهار ساعت تمامی نسخه های مدرن و قدیمی به اصصلاح مدیریت بحران را در گیلان شست و ضعف زیرساخت های مختلف در این استان را در مواقع اضطرار هویدا کرد.

بامداد دو روزمانده به پاییز برای گیلانی ها با رنج و زحمت فراوان همراه بود، شروع بارندگی پس از چندروز هوای گرم و آفتابی اگرچه عطش گرمای سوزان روزهای گذشته را فروکش کرد اما تداوم آن در ساعت های بعدی، مشکلات را در برخی مناطق از جمله تالش دوچندان کرد.

به رغم آنکه هواشناسی گیلان هشدارهای لازم را مبنی بر بارندگی شدید باران صادرکرده بود و دستگاه های مختلف به اصطلاح از آمادگی برخوردار بودند، اما بارندگی روزهای پایانی تابستان همه را غافلگیر کرد و نسخه های پیشگیری از بحران را شست و به دست باران سپرد.

بارندگی ۲۵۰ میلیمتری سبب جاری شدن سیلاب شد
بارندگی ۲۵۰ میلی متری سبب بروز و جاری شدن سیلاب در چهار بخش شهرستان تالش و منجر به قطع آب، برق و گاز برخی روستاهای منطقه شد.

علاوه بر تالش، بالاآمدن آب رودخانه، انسداد برخی مسیرهای روستایی، بسته شدن مقطعی مسیر ترانزیتی تالش – آستارا و آبگرفتگی خیابان و معابر از جمله راه اوردهای باران چهارساعته در تالش بوده است.

آبگرفتگی خانه های روستایی و وضعیت بحرانی مناطق سبب شد تا حال و روز مناطق روستایی بدتر از حوزه های شهری باشد.

در عین حال جمعی از شهروندان تالشی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وضعیت نامناسب درپی وقوع بارندگی شدید و رگباری خواستار برنامه ریزی برای رفع ضعف زیرساخت ها در منطقه شدند.

محمدی یک شهروند تالشی با بیان اینکه بارندگی شدید سبب جاری شدن آب در خیابان ها و بروز مشکلات برای تردد اهالی و خودروها شده است، افزود: مسئولان هرسال برای حل مشکلات زیرساختی در شهر برای پیشگیری از حوادث احتمالی نظیر سیلاب وعده می کنند اما به نظر می رسد باید کار جهادی و عملی انجام داد.

مسئولان هرسال برای حل مشکلات زیرساختی در شهر برای پیشگیری از حوادث احتمالی نظیر سیلاب وعده می کنند اما به نظر می رسد باید کار جهادی و عملی انجام داد

وی با بیان اینکه این بارندگی سبب مسدود شدن برخی راه ها و وارد شدن خسارت به واحدهای تجاری و کسبی شده است خواهان تلاش برای جبران خسارت شد.

در عین حال فریبرز مرادی مدیرکل راهداری گیلان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار، تخریب و رانش در برخی مسیرهای روستایی را از جمله مشکلات بارندگی شدید بیان کرد و گفت: این بارندگی سبب شده تا منطقه خرجگیل محور اسالم – خالخال را برای ایمنی مسدود کنیم.

وی با بیای اینکه نیروهای راهداری مشغول امدادرسانی در مناطق دچار آسیب هستند، یادآور شد: تلاش برای پاکسازی مسیرها از گل و لای ادامه دارد.

ریزش و رانش محور تالش به آق اولر و برخی محورهای روستایی از جمله پی سرا محله جوکندان، آبگرفتگی روستاهای گیخا و شیخ محله، خلیله سرا و باغشلو محله سبب بروز مشکلاتی برای اهالی منطقه شده است.

خسارت بارندگی به واحدهای مسکونی
بارندگی ۲۵۰ میلی متری و چهار ساعته به حدود ۲۰ واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۴۰ درصد خسارت زده است و به گفته علی درمانی معاون فرمانداری تالش، بارندگی شدید علاوه بر تخریب پل عابر پیاده، راه دسترسی برخی روستاهای بخش مرکزی، مسیر اسالم به خلخال و غیره را دچار آسیب کرد.

وی با بیان اینکه تیم های امدادی و عملیاتی راهداری برای خدمات دهی به متاثرین از سیلاب و بارندگی به مناطق آسیب دیده اعزام شدند، افزود: تلاش برای برقراری آب و برق مناطقی که دچار قطعی هستند، ادامه دارد.

وی با عنوان اینکه عملیات امدادرسانی با فروکش کردن سیلاب تسریع می یابد، یادآور شد: سیلاب سبب شده تا تردد از روی ۳۳ پل شهر تالش انجام نشود و خودروها به کمربندی هدایت می شوند.

شهرستان تالش در غرب مرکز استان گیلان واقع شده و دارای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت با بخش های مرکزی، اسالم، کرگانرود و حویق است و بارندگی شدید سبب کاهش دما در منطقه شده است.

کد خبر: ۴۲٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha