۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
معرفی فرودگاه بین المللی کیش و ایرلاین کیش ایر

معرفی فرودگاه بین المللی کیش و ایرلاین کیش ایر

ساخت فرودگاه بین المللی کیش و پس از آن راه اندازی ایرلاین کیش ایر به مرکزیت این جزیره، از دلایل افزایش مسافران کیش و به مرور تبدیل کردن این جزیره به منطقه ای توریستی و مهم در کشور شده است.

به گزارش بازار، منطقه آزاد کیش محبوبیت خود را پس از سال ۱۳۴۹ که گروهی برای بازدید وارد جزیره شدند و پس از بررسی تمام ویژگی های این جزیره تصمیم به تبدیل آن به منطقه ای توریستی گرفته، بدست آورد و به سرعت توانست مورد توجه گردشگران نیز قرار بگیرد.

جزیره کیش از قسمت شمالی به ایران و از قسمت های شرقی به تنگه هرمز منتهی می شود. سالانه به طور متوسط بیش از بک میلیون و هفتصد هزار گردشگر از این جزیره بازدید می کنند و می توان این جزیره را یکی از پر بازدید ترین جزیره های کشورمان دانست.

همانطور که می دانید برای پیشرفت و توریستی شدن یک شهر راه های ارتباطی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

ساخت فرودگاه بین المللی کیش و پس از آن راه اندازی ایرلاین کیش ایر به مرکزیت این جزیره نیز از دلایل افزایش مسافران کیش و به مرور تبدیل کردن این جزیره به منطقه ای توریستی و مهم در کشور شده اند.

به غیر از ایرلاین کیش ایر که که تقریبا از تمامی شهر های ایران به کیش پرواز دارد ایرلاین های بسیاری همچون ماهان ایر، قشم ایر، ایران ایر، ایرلاین زاگرس، ایرلاین تابان و ... به دلیل تقاضا زیاد پرواز های متععدی به جزیره کیش انجام می دهند.

برای خرید بلیط هواپیما کیش (این لینک)‌ از هر کدام از ایرلاین های فوق می توانید اقدام به خرید نمایید.

فرودگاه بین المللی کیش
فرودگاه بین المللی کیش اصلی ترین فرودگاه جزیره می باشد که در غرب استان هرمزگان واقع شده است. این فرودگاه بین المللی نه میلیون متر مربع مساحت دارد و یکی از بزرگترین و مهم ترین فرودگاه های کشور محسوب می شود و اگر مسافر تورهای کیش هستید میتوانید از این فرودگاه دیدن کنید.

ساخت فرودگاه بین المللی کیش از همان سال ۱۳۴۹ که تصمیم به توریستی شدن کیش گرفته شد، آغاز شد.

هم اکنون این فرودگاه بین المللی یکی از پرترددترین فرودگاه های ایران می باشد که تقریبا تمامی ایرلاین های فعال در آن نشست و برخاست دارند.

البته اصلی ترین ایرلاین فعال در آن، ایرلاین کیش ایر می باشد که بیشتریت فروش بلیط هواپیما کیش نیز مربوط به آن می باشد.

فرودگاه بین المللی کیش دارای ۴ ترینال مجزا می باشد تا بتواند به راحتی و به صورت مجزا به مسافران پرواز های داخلی و خارجی سرویس دهی انجام دهد.

ترمینال پرواز های خارجی از ۲ ترمینال مجزا تشکیل شده که پرواز های خروجی در یکی و پرواز های ورودی در دیگری انجام می گیرد. اما با این حال ترمینال پرواز های خارجی در حدود ۵۰۰۰ متر مربع بزرگتر از ترمینال پرواز های خارجی می باشد.

فرودگاه کیش به ۲۲ مقصد مختلف پرواز دارد که البته از این ۲۲ مقصد ۲۰ مقصد داخلی و تنها ۲ مقصد مخصوص پرواز های خارجی وجود دارد. مقاصد خارجی فرودگاه بین المللی کیش عبارت اند از دبی و دیگری مسقط (پایتخت کشور عمان).

فرودگاه هندورابی
در جزیره هندورابی نیز فرودگاه موجود است که تحت نظر سازمان منطقه آزاد کیش می باشد. فرودگاه هندورابی در سال ۱۳۹۶ در جزیره هندورابی تاسیس شده است. سفر به جزیره زیبا و دیدنی هندورابی از دو مسیر امکان پذیر است از دو مسیر دریایی و هوایی سفر به این جزیره ممکن است که البته سفر از راه دریایی بیشتر صورت می گیرد.

ایرلاین کیش ایر
هدف اصلی از راه اندازی این ایرلاین توسعه زیرساخت های گردشگری کیش بوده است. اما هم اکنون این ایرلاین به غیر از جزیره کیش پرواز های دیگری در داخل کشور انجام می دهد.

این شرکت هواپیمایی خصوصی در سال ۱۳۷۰ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و در حال حاضر با ۱۴ فروند هواپیما مسافربری ایرباس، فوکر و مک دانل داگلاس جز ایرلاین های موفق کشور رتبه بندی می شود.

به غیر از پروازهایی که در مسیر تهران به کیش و بالعکس و تهران به مشهد و بالعکس انجام می شود، تمامی پروازهای این ایرلاین دارای یک کلاس پروازی می باشد.

برای تمامی مسافران اکونومی و بیزینس کیش ایر اجازه حمل یک ساک دستی حداکثر به وزن ۵ کیلوگرم به داخل کابین و حداکثر ۳۰ کیلوگرم داخل بار وجود دارد.

مقاصد خارجی ایرلاین کیش ایر جمهوری آذربایجان، عراق، عمان، سوریه، ترکیه و دو شهر دبی و شارجه امارات متحده عربی می باشد.

کد خبر: ۴۲٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha