۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
طرح «برق امید» از ماه مهر عملیاتی می‌شود
وزیر نیرو:

طرح «برق امید» از ماه مهر عملیاتی می‌شود

اردکانیان، وزیر نیرو از عملیاتی شدن طرح برق امید از ماه آینده خبر داد و گفت: مشترکان کم مصرف که دارای الگوی مصرف کمتری هستند، از تخفیف صد درصدی برخوردار می‌شوند.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان با بیان این که امروز، جنگ ما در میدان اقتصاد و روح و روان جامعه است، با یادآوری پایمردی‌های دوران دفاع مقدس اظهار داشت: امروز هم همانند آن دوران عملکرد ما در صحنه جنگ اقتصادی و روانی ثبت و ضبط خواهد شد.

اردکانیان با اشاره به فشارهای سنگین ناشی از تحریم‌ها بر کشور و مردم گفت: همه در تلاش هستیم با استقامت، فعالیت، تولید و استفاده بیشتر از امکانات موجود، با کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری بتوانیم خسارات این جنگ را به حداقل برسانیم و دشمن را به شکست وا داریم که بدون تردید این گونه خواهد شد.

وزیر نیرو افزود: در جنگ روانی هم تاب‌آوری جامعه ما فوق‌العاده حائز اهمیت است. عمل و رفتار همه کسانی که در این صحنه فعال هستند، ثبت و ضبط خواهد شد.

وی گفت: اما اگر خودم را در سال‌های بعد و در مواجهه با این سئوال قرار دهم که در آن هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها کدام گروه نقش و تاثیر اصلی‌تری را در راهبری این جنگ داشتند؟ انگشت اشاره من به سمت تریبون‌داران است؛ همه کسانی که در این روزها تریبون در اختیار دارند، از مسئولان اجرایی و همکاران تا اصحاب رسانه و نمایندگان مجلس و ائمه جمعه و جماعات همه کسانی که مستقیم و غیر مستقیم با اصلی ترین صحنه جنگ که روح و روان مردم است ارتباط دارند.

اردکانیان گفت: هدف اصلی ما در این جنگ و همه عرصه‌ها، افزایش احساس رضامندی در مردم است و این به هنرمندی ما برمی‌گردد که چگونه فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهیم.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به ۳۰ روستای استان همدان با جمعیت زیر پوشش ۲۶ هزار نفر گفت: امروز با احتساب این جمعیت، ۴۴۸ روستای کشور با جمعیت ۳۱۵ هزار نفر در ۲۲ استان کشور به شبکه آب سالم و پایدار متصل شده‌اند و با این تعداد مجموعه جمعیت روستایی بهره‌مند از این شبکه به ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد که در نوع خود رکورد ارزشمندی است.

اردکانیان گفت: در خصوص پروژه فاضلاب، در شهر اسدآباد، خط انتقال فاضلاب صددرصد تکمیل شده، ۸۹ کیلومتر شبکه جمع‌آوری آن اجرا شده، تصفیه‌خانه فاضلاب هم ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین درباره تعدادی از روستاهای استان همدان که زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان نیستند، گفت: یکی از اتفاق‌های خوبی که هر چند دیر اما بحمدالله به ثمر رسید یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی بود که این روزها و هم پایان آذر عملکردی از این اقدام ارائه خواهد شد.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی عملکرد بسیار خوبی در این عرصه داشته است و هر چند هنوز روستایی داریم که مشکل دارند و باید طرح‌های اتصال آن‌ها به شبکه آب سالم و پایدار وصل شود اما در مقایسه با متوسط جهانی و نیز منطقه در بالای جدول قرار داریم. نسبت جمعیت روستایی برخوردار در کشور ۸۲.۵ درصد است که امید است به صد درصد برسد.

کد خبر: ۴۲٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha