۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
سوخت گاز طبیعی برای مصرف نیروگاه های برقی فاجعه بار است
وزیر سابق نیرو:

سوخت گاز طبیعی برای مصرف نیروگاه های برقی فاجعه بار است

ساری - وزیر سابق نیرو استفاده از انرژی گاز طبیعی برای سوخت نیروگاه های برق در کشور را فاجعه بار دانست و خواستار توجه به توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر شد.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید چیت چیان بعدازظهر چهارشنبه در نشست ملی هم اندیشی برای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برق آبی در ساری با بیان اینکه تا پنج سال آینده ۱۰۰ میلیارد مترمکعب گاز برای تامین سوخت نیروگاه های برقی در کشور مصرف می شود، گفت: در صورت بی توجه به توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر به واردکننده گاز طبیعی تبدیل می شویم.

وی با بیان اینکه کشورهای دیگر به توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر مانند برق آبی پرداخته اند خواستار توسعه این نوع نیروگاه ها و استفاده از ظرفیت رودخانه ها، سدها شد و گفت: ظرفیت های خوبی در زیرسدها و جریان رودخانه ها وجود دارد.

وزیر سابق نیرو تصریح کرد: برای اینکه کشور با بحران انرژی برق و گاز مواجه نشود باید به نیروگاه های تجدیدپذیر توجه شود زیرا تا سال ۱۴۱۵ کشور به ۵۵۰ میلیارد کیلووات ساعت برق نیاز دارد و اگر به فکر تامین انرژی نباشیم ناچار در آن سال باید برای تامین سوخت نیروگاه های برقی خود انرژی گاز واردکنیم.

چیت چیان سوخت بیش از ۱۰۰ میلیارد مترمکعب گاز تا پنج سال آینده برای سوخت نیروگاه های برقی را فاجعه آور دانست و گفت: ضرورت دارد به دلیل کاهش تلفات انرژی برق، کاهش آلایندگی های زیست محیطی و کاهش گاز گلخانه ای به توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر توجه داشته باشیم.

معرفی ایجاد نیروگاه برق آبی کوچک و متوسط بر روی رودخانه ها و زیر سدهای کشور، امکان سنجی ساخت تمام تجهیزات نیروگاهی در داخل کشور و دعوت از سرمایه گذاران برای مشارکت در ایجاد نیروگاه برق‌آبی از مهمترین اهداف این نشست است.

کد خبر: ۴۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha