۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱
افزایش شانس تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و اروپا

افزایش شانس تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و اروپا

یک تحلیلگر روسی نوشت: بلاتکلیفی هایی که در زمینه تهدیدها پیرامون افزایش نرخ گمرکات بروز کرده، فقط شانس تشدید جنگ تجاری میان امریکا و اتحادیه اروپا را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار بازار، ماکسیم عیسی اف در یادداشتی نوشت:جنگ تجاری اقیانوس اطلس همچنان ادامه دارد. در پی امضای توافق تجاری با چین، دونالد ترامپ توجهش را به سوی اتحادیه اروپا معطوف کرد و به تهدیدها پیرامون اعمال گمرکات برای واردات از اروپا اشاره کرد. با توجه به تهدیدهای تجاری ترامپ و مطالبات وی، موانع جدی بر سر راه عقد توافق تجاری میان اتحادیه اروپا و امریکا وجود دارد. واشنگتن تلاش می کند تا کسری تجاری با اتحادیه اروپا را کاهش دهد و بر سیاست این اتحادیه در قبال ایران تاثیر گذار باشد. ترامپ از رقابتش با چین و اولویت آن سخن می گوید، اما برای رقابت موثر با چین، او به کمک متحدان اروپایی اش نیاز دارد.

از همان ابتدا، سیاست تجاری در قبال اتحادیه اروپا از ماهیت پر جوش و خروشی برخوردار بود. در حال حاضر، واشنگتن ضمن تکرار تهدیدهای قبلی اش، تلاش می کند تا متحدان اروپایی را به اجرای مکانیسم حل و فصل اختلافات پیرامون توافق هسته ای با ایران ناگزیر سازد. بلاتکلیفی هایی که در زمینه تهدیدها پیرامون افزایش نرخ گمرکات بروز کرده، فقط شانس تشدید جنگ تجاری میان امریکا و اتحادیه اروپا را افزایش می دهد.

افزایش تشنجات تجاری کشورهای اروپایی را به حفظ و یا حتی، توسعه روابط اقتصادی با چین سوق می دهد که حاضر به داشتن همکاری های تجاری نزدیک با اتحادیه اروپا است. چین – یار تجاری و مهم اتحادیه اروپا بشمار می رود.

نتایج تحقیقات اخیر نشان داده که بیش از ۴۰ درصد از شهروندان آلمانی معتقدند که چین یار بسیار معتمدتری نسبت به امریکا می باشد. با توجه به امکان کاهش رشد اقتصادی اتحادیه اروپا، احتمال دارد، کشورهای اروپایی تمایل بیشتری نسبت به حفظ روابط اقتصادی با چین پیدا کنند.

اگر واقعا، رویارویی با چین اولویت اصلی امریکا باشد، در آنصورت جنگ تجاری با اتحادیه اروپا به مانعی بر سر راه امریکا تبدیل خواهد شد. امریکا برای کاهش شانس چین برای پیروزی در این مبارزه، باید از جنگ تجاری اش با اتحادیه اروپا چشم پوشی کند.

کد خبر: ۴٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha