۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
راه‌اندازی مرکز نوآوری بستری برای پیوند دانشگاه و صنعت
در جلسه هماهنگی راه‌اندازی مرکز نوآوری عنوان شد؛

راه‌اندازی مرکز نوآوری بستری برای پیوند دانشگاه و صنعت

تبریز- فرماندار ورزقان از راه‌اندازی مرکز نوآوری در این شهرستان با هدف حمایت نخبگان، نوآوران و طرح‌های و شرکت‌های دانش‌ بنیان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدباقر خانی صبح امروز در جلسه هماهنگی برای راه‌اندازی مرکز نوآوری در شهرستان ورزقان که با حضور رئیس پارک علم و فناوری و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در محل فرمانداری ورزقان برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان در زمینه‌های گردشگری، کشاورزی، گیاهان دارویی، دام‌پروری و معدن، اظهار داشت: برندسازی محصولات تولیدی، تولیدات دانش بنیان و راه‌اندازی کسب و کارهای استارتاپی از جمله راهکارهای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در شهرستان است.

وی از آمادگی مدیریت شهرستان برای حمایت از راه‌اندازی مرکز نوآوری در این شهرستان با استفاده از ظرفیت‌های موجود منطقه خبر داد و اظهار داشت: حمایت از ایده‌های نوآورانه برای به سرانجام رساندن این طرح‌ها و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار از جمله اهداف راه‌اندازی مرکز نوآوری در شهرستان ورزقان به شمار می‌رود.

فرماندار ورزقان از نخبگان و مبتکران این شهرستان که در مناطق دیگر کشور فعالیت می‌کنند، خواست برای بهتر و پربارتر شدن فعالیت مرکز نوآوری ورزقان  با این مرکز که در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود در ارتباط باشند.

پارک‌های علم و فناوری محل رشد شرکت‌های دانش‌بنیان
رئیس پارک علم و فناوری استان نیز در این جلسه ورزقان را شهرستانی با توانمندی‌های متعدد دانست و خاطر نشان کرد: پارک‌های علم و فناوری حلقه پیوند بین دانشگاه و صنعت بوده و محل رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

عبدالرضا واعظی بهترین راه رفع دغدغه اشتغال فارغ التحصیلان را شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری بر شمرد و افرود: مصمم به ایجاد مرکز نوآوری در ورزقان هستیم.

واعظی با اشاره به اعطای تسهیلات کم‌بهره و مناسب برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: حمایت پارک‌های علم‌ و فناوری از شرکت‌های دانش بنیان به شرط استقرار در دفاتر این پارک‌ها است.

معدن، کشاورزی و گردشگری اهداف مرکز نوآوری
محمد فرزاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این جلسه گفت: با توجه به ظرفیت‌های منطقه پیش بینی می‌شود؛ معدن، کشاورزی و گردشگری بیش از ۸۰ درصد فعالیت مرکز نوآوری را به خود اختصاص دهد.

کد خبر: ۴۲٬۴۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha