۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
تهیه نقشه کاداستر برای ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد

تهیه نقشه کاداستر برای ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

ارومیه- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: کاداستر اراضی ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهیه و در دست اجرا است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی، مهدی سرخوش افزود: خرده مالکی و نبود آمار و اطلاعات پایه از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی استان است که طرح کاداستر می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

وی با اشاره به اینکه طرح کاداستر یا حدنگاری با هدف نقشه‌برداری با جزئیات کامل و تعیین تکلیف مالکیت اراضی اجرا می شود، اظهار کرد: با اجرای این طرح مشخصات اراضی نظیر مساحت، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی در بانک کاداستر سازمان ثبت و بارگذاری می‌شود.

به گفته مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، در طرح حدنگاری از طریق نقشه‌برداری زمینی و فتوگرامتری، اطلاعات اراضی به ثبت رسیده و جمع‌آوری می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی در زمینه صدور سند برای بهره برداران بخش کشاورزی از نظر حجم موضوع و سطح سند صادر شده جزو استان های پیشتاز کشور است که هفته قبل به صورت نمادین اسناد زراعی کشاورزان به تعداد ۳۳ مورد صادر شد.

وی تاکید کرد: به منظور صدور اسناد اراضی کشاورزی ۱۷ روستا به عنوان پایلوت صدور سند به ازای هر شهرستان یک پلاک در حال پیگیری است.

کد خبر: ۴۲٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha