۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
 افزایش حقوق کارگران را به گرفتن یارانه گره نزنید
رئیس کمیته مزد کانون عالی شورای اسلامی کار:

افزایش حقوق کارگران را به گرفتن یارانه گره نزنید

رئیس کمیته مزد کانون عالی شورای اسلامی کار گفت: افزایش حقوق کارگران مطابق با بند ۲ ماده ۴۲ قانون کار باید صورت بگیرد و میزان یارانه ها را نباید جزو درآمد ناشی از کار و دریافت حقوق کارگران محاسبه کرد.

فرامرز توفیقی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: درآمد ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی و بنزین در دو قالب یارانه نقدی و یارانه معیشتی به افراد واجد شرایط پرداخت می شود اما نمی توان مبالغ یارانه ها را به حساب کسب درآمد ناشی از کار کارگران نوشت.

وی افزود: استنباط کارفرمایان مبنی براینکه با پرداخت این دو نوع یارانه بخشی از هزینه های خانوار که ناشی از گران شدن قیمت سوخت جبران می شود، اشتباه محض است.

رئیس کمیته مزد کانون عالی شورای اسلامی کار تصریح کرد: مطابق قانون کار افزایش حقوق کارگران با دو معیار نرخ رشد تورم و هزینه معیشت کارگران تعیین می شود بنابراین پرداخت یارانه به کارگران که بخشی از افراد یارانه بگیر هستند نمی تواند مسئولیت پرداخت حق السعی به کارگران را نفی کند.

گفتنی است؛ امروز جلسه شورای عالی کار با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار می شود که محوریت این جلسه میزان افزایش حقوق سال ۹۹ کارگران، وضعیت کارگران مناطق آزاد و اصلاح آیین نامه نحوه تشکیل انجمن های صنفی کشور است.

کد خبر: ۴٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha