۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
بهترین استراتژی برای این هفته بورس؛ توجه به صندوق‌های اوراق سکه و سهام بنیادی
یک کارشناس در گفتگو با بازار تشریح کرد؛

بهترین استراتژی برای این هفته بورس؛ توجه به صندوق‌های اوراق سکه و سهام بنیادی

کربلائی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید سهامداران بخشی از پرتفوی خود را روی اوراق سپرده سکه یا صندوق هایی که این اوراق را نگهداری می‌کنند، سرمایه گذاری کنند.

بازار؛ گروه بورس: شاخص کل بازار امروز شنبه ۲۹ شهریور ماه با ریزش حدود ۴.۵ هزار واحدی به ۱ میلیون ۶۹۹ هزار واحد رسید، در ابتدای راه با وجود اینکه بازار کار خود را با منفی آغاز کرد اما این روند پایدار نماند و بازار به سمت مثبت پیش رفت تا اینکه نمادهای دارا دوم یعنی پالایشی‌ها با منفی باز شد و همین عامل سبب شد که بازار به سمت منفی حرکت کند.

اصلاح بازار و همچنین روند کنونی بورس نشان می‌دهد بازار وارد دوره جدید شده است، دوره‌ای که هم سهامداران تازه وارد دارد و هم با تجربه و  به اصطلاح فعالان بازار، بورس وارد دوران تحلیلی خود شده و  هر کسی نمی‌تواند با پرسیدن از این و آن سهامی را خریداری کند.

سعی داریم در گفتگوهای مختلف به منظور آشنایی بیشتر سهامداران استراتژی پیشنهادی فعالان و کارشناسان بازار سرمایه را بپرسیم و آنچه مطرح می‌شود را تنها به عنوان یک تحلیل ارائه می‌دهیم. سهامداران با در نظر گرفتن تمام جوانب و نظر متخصصان اقدام به معامله در بازار سهام بکنند و تنها با در نظر گرفتن یک یا دو تحلیل اقدام به خرید نکنند.

نوبت صعود سهام های بنیادی است
کربلائی کارشناس بازار سرمایه و یکی از فعالان این بازار بهترین استراتژی برای هفته جاری را سوار شدن بر روی موج سهم‌هایی که اولا به قیمت هستند و ثانیا مورد حمایت قرار گرفتند می‌داند.

علی کربلائی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار در مورد وضعیت بازار و همچنین استراتژی که سهامداران خرد باید مد نظر قرار بدهند گفت: هفته گذشته در واقع با همگرایی که در حمایت از بازار سرمایه در نتیجه اقداماتی مانند انتشار اوراق  و اخبار خرید سهام شرکت‌ها شکل گرفت، شاهد رشد در شاخص کل بودیم که ناشی از افزایش قیمت سهم‌های بنیادی و بزرگ بازار بود؛  در سهم‌های کوچکتر و میان‌ساز این رشد همه جانبه را شاهد نبودیم، یک روز روند آن‌ها خوب بود اما دوباره روز بعد برگشت.

فولاد، سنگ آهن و پتروشیمی ها گزینه صعود
کربلائی اضافه کرد: بدون در نظر گرفتن حمایت‌های صورت گرفته از بورس، با افزایش نرخ دلار و رشد آن و با توجه به قیمت جهانی صنایع فلزی و پتروشیمی شامل اوره‌ای‌ها و متانول‌ها توانستند حمایت بهتری از بازار سرمایه انجام دهند و همچنین برندگان بازار  به لحاظ انتخاب همه جانبه سهامداران شرکت‌ها فولادی، سنگ آهنی و گروهی از پتروشیمی‌ها هستند.

این کارشناس با توجه به کلیات بازار در مورد استراتژی هفته گفت: بهترین استراتژی در هفته جاری، سوار شدن روی موج سهم‌هایی است که به قیمت هستند و مورد حمایت قرار گرفتند و شاید به دلیل اینکه تا حدودی به قیمت بودند  مطمئن‌تر از سهام‌ دیگر است که همان صنایع فلزی، معدنی و پتروشیمی هستند.

سرمایه گذاری بر روی اوراق سکه؛ کم ریسک و پرسود
این کارشناس بازار سرمایه افزود: پیشنهاد می‌شود بخش از سپرده سهامداران بر روی صندوق های طلا، گوهر، عیار و زر اختصاص داده شود که البته فعلا حباب زیادی دارند، این صندوق‌هایی که این گروه اوراق را نگه می‌دارند شاید با افت قیمت در این هفته که محتمل است روبه رو باشند که فرصت مناسبی است که بخشی از سبد خود را اختصاص به این گروه دهند.

کربلائی به اشاره به خبر تحقیق و تفحص مجلس از سازمان بورس در پیشنهادی گفت: ابتدا باید ببینیم کدام گروه سیاسی این تحقیق و تفحص را پیش می‌برد و چه هدفی را دنبال می‌کند، من امیدوارم مجلس در این دوره ببیند که سهام عدالت دقیقا تا به امروز چه میزانی عرضه شده و ذی نفع نهایی که جمع کننده سهام عدالت بوده کدام گروه یا ارگان کشور هستند و این مهم‌ترین سوال من به عنوان یک فعال بازار سرمایه است که سهام عدالت را دنبال کردم.  جذاب است که بدانم چقدر تا الان عرضه شده که این سوال را تا به امروز سپرده گذاری به صورت شفاف جواب نداده و چه کسانی خریدار نهایی بودند و کدام گروه‌ها و سازمان ها  خریدار نهایی سهام عدالت بودند؟

کد خبر: ۴۲٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha