۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
سازمان امور مالیاتی در شرایط رکود اقتصادی با اصناف همراهی کند
رئیس اتحادیه مهمانپذیران تهران:

سازمان امور مالیاتی در شرایط رکود اقتصادی با اصناف همراهی کند

محمدزاده، رئیس اتحادیه مهمانپذیران تهران با تاکید بر رکود شدید در صنف اظهار کرد: بالغ بر هفت ماه متوالی است که از شیوع ویروس کرونا می گذرد، با اینکه به ظاهر مهمانپذیران پس از تعطیلی دو ماهه گشایش یافته اند اما مسافری برای پذیرش ندارند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، شاهرخ محمد زاده، رئیس اتحادیه مهمانپذیران تهران گفت: در این شرایط که عدم کسب و کار بر این صنف مستولی گشته، عدم تردد مسافران به دلایل متعددی که دائم در رسانه ها به جهت جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس تذکر داده می شود از یک سو و هزینه های حامل های انرژی و نگه داری ساختمان این صنوف از سوی دیگر به نوعی آواری شده بر سر اعضاء که فقط روزگار می گذرانند و دریغ از درآمدی پایدار.

وی در ادامه افزود: اتحادیه دارای۷۰ اقامتگاه- ۱۱۰ مهمانپذیر و ۲۰ زائر سراست. صاحبان این مکان ها عضو اتحادیه و دارای مجوز فعالیت هستند و هر یک به نوعی تمامی شرایط اخذ عضویت را گذرانده و سال ها در این مشاغل تبحر دارند، بنا به وضعیت معاش، مکانی را تهیه و شروع به فعالیت کرده اند؛ اما متاسفانه این مکان ها به دلیل نداشتن مسافر تنها هزینه هایی را بر دوش صاحبانش تحمیل کرده است.

او با انتقاد از عملکرد سازمان امور مالیاتی در شرایط کنونی ادامه داد: این سازمان در مراجعات خود تنها به مساحت محل مهمانپذیر فعال بسنده و مبادرت به محاسبه و اخذ مالیات می کند در حالیکه در این بازار راکد هیچ کدام از صنوف این اتحادیه نتوانسته اند حتی مخارج نگه داری مکان را تامین کنند چه رسد به اینکه درآمد حاصله ای برای سازمان امور مالیاتی داشته باشند. مسئولان در شرایط رکود اقتصادی با اصناف همراهی کنند.

شاهرخی اضافه کرد: مساعدت های دولت می توانست در جهت تامین و توزیع مواد شوینده و ضد عفونی کننده باشد تا حداقلی از حمایت را در برگیرد، در این شرایط تعدادی از صنوف هنوز به محل کار برنگشته اند و مهمانپذیران شان کماکان تعطیل است. برخی نیز بنا به همین شرایط از صنف خارج شده اند. از سویی نیز بنا به تصمیمات اخذ شده، بخشودگی های کارفرمایی نیز از سوی اداره تامین اجتماعی اجرایی نگردید، متاسفانه هر روز نیز بر مشکلات اضافه می شود.

رئیس اتحادیه مهمانپذیران تصریح کرد: در این شرایط بحرانی نیاز به مدیریتی قوی جهت اصلاح شرایط اقتصادی کشور داریم.

کد خبر: ۴۲٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha