۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
پیام های بهداشتی به شهروندان چینی با پهپادهای ویژه
تکنولوژی در خدمت مهار کرونا؛

پیام های بهداشتی به شهروندان چینی با پهپادهای ویژه

به منظور مهار و جلوگیری از گسترش بیماری مرتبط با ویروس مرگبار کرونا، مقامات چینی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به شهروندانی که از ماسک استفاده نمی کنند، هشدار می دهند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از گلوبال تایمز، چین برای هشدار به ساکنین شهر ووهان که منشا اصلی ویروس کرونا می باشد، از پهباد های بدون سرنشین استفاده می کند تا به مردم گوشزد کند که بدون ماسک به خیابان ها نیایند.  

به کارگیری تکنولوژی پیشرفته در آگاه سازی و یادآوری این بیماری خطرناک نشان دهنده این موضوع است که چینی ها برای کنترل و مهار این بیماری و کاهش شیوع آن در سراسر جهان تمام تلاش خود را به کار گرفته اند.

گفتنی است که بر اساس گزارشات مقامات وزارت بهداشت چین از تعداد ۱۴۰۰۰ نفر مبتلا به این ویروس ۳۰۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

بسیاری از کشورهای جهان با مشاهده حتی یک یا دو نمونه از این بیماری وضعیت فوق العاده اعلام کرده و تمام تلاش خود را برای لغو سفرهای خود به چین به کار برده اند.  

همچنین سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری جهانی بهداشت را اعلام کرده و  محققان دانشگاه هنگ کنگ تخمین زده اند که بیش از ۷۵۰۰۰ نفر در شهر ووهان، یک شهر ۱۱ میلیون نفری، آلوده باشند.

گفتنی است که ارتش و آژانس های دولتی چین از سال ۲۰۱۶ به ویژه در منطقه غرب چین که با سایر کشورها با روسیه، مغولستان و پاکستان هم مرز است،  از هواپیماهای بدون سرنشین برای رصد شهروندان استفاده می کنند. از هواپیماهای بدون سرنشین برای اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی و سایر اقدامات پلیس نیز استفاده می شود.

این هواپیماهای بدون سرنشین حتی به یک سیستم کنترل پرواز پیشرفته مجهز شده اند که آنچه را که می توان حرکات غیر طبیعی و غیرقابل تصور تلقی کرد فراهم کنند.

کد خبر: ۴٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha