۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
دولت در سال های گذشته بخش مسکن را رها کرده است
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

دولت در سال های گذشته بخش مسکن را رها کرده است

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در سال های گذشته بخش مسکن را رها کرده و همین امر سبب گرانی بخش مسکن شده است.

به‌گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر کریمی شامگاه پنجشنبه در دیدار با اعضا هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در محل این سازمان طی سخنانی با بیان این که تاخیر در تصویب طرح جامع اراک سبب حبس شهر شده است، گفت: بدین ترتیب فرصت توسعه از شهر گرفته شده است.

وی بر اصلاح طرح جامع شهری اراک تاکید کرد و افزود: با اصلاح این طرح جامع امکان جذب سرمایه گذاری ها و رشد و توسعه اقتصادی منطقه ایجاد می شود، اما متاسفانه از سال ۹۵ شاهد عدم اصلاح طرح جامع هستیم و در این دوره در مجلس از وزیر راه و شهرسازی سوال کردم و این اصلاح را به طور جدی پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی مسکن و ساختمان را پیشران اقتصادی دانست و گفت: یکی از انتقاداتی که به دولت وارد است، عدم اقدام جدی در زمینه توسعه مسکن و ساختمان است.

کریمی با بیان این که در این سال ها دولت مسکن را رها کرده است اضافه کرد: کشور علاوه بر نوسازی بافت های فرسوده به سالانه یک میلیون واحد جدید نیاز دارد و توسعه بخش مسکن می تواند، سبب توسعه اقتصادی و اشتغال و صنعت شود.

وی میزان ساخت و ساز در هشت سال گذشته کشور را بسیار پایین برآورد کرد و گفت: همین کاهش سبب تراکم در حوزه مسکن و نیز افزایش قیمت ها شده است، که همین عقب افتادگی علاوه بر تاثیر منفی در اشتغال، بر مشکل مسکن خانوارها افزوده و از عوامل پیشگیری از ازدواج بخش مسکن جوانان است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار همکاری صداوسیما برای فرهنگ سازی در خصوص ساختمان و کیفیت و نما آن شد و گفت: در خصوص این فرهنگ سازی عمومی باید نظام مهندسی نیز نقش فعالی داشته باشد، زیرا سایر نماها از جمله نمای رومی مشکلاتی در زمان وقوع بحران به همراه دارند.

کد خبر: ۴۲٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha