۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
افزایش درآمد و بازیگران بازار بازی های رایانه ای و موبایلی
صنعت بازی سازی بازاری که پردرآمد شده است

افزایش درآمد و بازیگران بازار بازی های رایانه ای و موبایلی

صنعت بازی سازی یکی از صنایع رو به رشد و پردرآمد این روزها به شمار می رود. به طوری که علاوه بر جذب بیشتر گیمرها، رقابت را میان تازه واردها در این صنعت با بازیگران اصلی هم افزایش داده است.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «د گیم هایوس» نوشت: بازی های ویدئویی از اوایل دهه ۱۹۵۰ و هنگامی که دانشمندان کامپیوتر شروع به طراحی شبیه سازی ها و بازی های ساده برای اهداف تفریحی و تحقیقاتی کردند، معرفی شدند. با این وجود تا دهه ۱۹۷۰ به بازار اصلی راه پیدا نکرد. سپس در دهه ۱۹۸۰، بازی های ویدیویی و کنسول هایی که از دکمه ها، جویستیک ها و سایر کنترل ها استفاده می کردند محبوبیت بیشتری کسب کردند.
امروز دنیا از کنسول ها و بازی های رایانه ای به بازی های موبایل منتقل شده است. مکان بازی های از یک محل فیزیکی چهاردیواری به دستگاه های تلفن همراه گسترش یافته است. به طوری که اکنون علاقه مندان می توانند با استفاده از دستگاه های تلفن همراه خود، انواع بازی های رومیزی آنلاین و بسیاری دیگر را انجام دهند.
صنعت بازی به رشد خود ادامه داده و در دنیای امروز به بازاری عظیم تبدیل شده است. این بازار با داشتن بسیاری از بازیگران جدید که روزانه به طور مداوم به این صنعت می پیوندند، به یک بازار پرسود تبدیل شده است و خبر خوب این است که نوآوری ها به طور مداوم  در صنعت وارد می شوند و تجربه بسیاری از گیمرها را هیجان انگیزتر می کند. در سال ۲۰۱۹، بازار بازی با پیش بینی کارشناسان حدود ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که می تواند طی دو سال به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد.
بازی های موبایل قسمت بزرگی از این درآمد را به  خود اختصاص داده است. طبق گزارش های Sensor Tower(شرکت آمریکایی، داده هایی در سطح شرکت ها درباره برنامه ها و اپلیکشین های موبایل ارائه می دهد)، حدود ۶۱.۷ میلیارد دلار برای برنامه ها و بازی های موبایل موجود در گوگل پلی و اَپ استور هزینه شده است. در حالی که  این مبلغ بیش از ۷۷ درصد از کل خریدهای درون برنامه ای هر دو فروشگاه را تشکیل می دهد.
باید گفت که صنعت بازی متوقف نمی شود بلکه از روندهای جدید استقبال می کند به طوری که در این میان از محبوب‌ترین فناوریها لایو استریم است. که مورد توجه بسیاری از  دوستداران این صنعت قرار گرفته است.

لایو استریم یا پخش زنده
لایو استریم پخش زنده محتوا (صوت و تصویر) به صورت اینترنتی است. در این روش یک کاربر محتوا را به صورت زنده (بدون دانلود کل فایل) وبه صورت لحظه ای در بستر اینترنت در اختیار کاربران می گذارد.  لایو استریم دیگر فقط به موسیقی یا فیلم در سیستم هایی مانند بوتیوب محدود نمی شود. امروزه بسیاری از مردم نقاط مختلف جهان  از این برای پخش بازی استفاده می کنند. برای مثال ماینکرفت (یک بازی جهان باز مستقل است) به تنهایی بیش از ۴ میلیارد بازدید کننده ماهانه در یوتیوب دارد.

تازه واردان در صنعت عملکرد خوبی دارند
بخش قابل توجه صنعت بازی این است که فضای جدیدی را برای تازه واردان فراهم می کند. در حالی که همچنان در رده های بالا کمپانی هایی مانند تنسنت، اپل، نینتندو و اکتیویژن بلیزارد قرار دارد، اما برای تازه واردان نیز امکان ارائه خدمات بازی وجود دارد. هزاران استارت آپ بازی در حال حاضر در کشورهای مختلف جهان عملکرد خوبی دارند. این شرکت های نوپا در بخشهای مختلف خود در صنعت خبر ساز شد ه اند.  به طوری که برخی از آنها  در حوزه  ورزشی، پخش زنده بازی ها و غیره قرار دارند. گفتنی است برخی از محبوب ترین بازی ها شامل HipFire Games، Sorare، ۱۹۳۹ Games، Sviper، Klang Games و تعدادی دیگر است.

کد خبر: ۴۲٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha