۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
کمک صندوق توسعه ملی، نباید صرف خرید سهام توجیه ناپذیر شود
مدیرعامل سابق فرابورس:

کمک صندوق توسعه ملی، نباید صرف خرید سهام توجیه ناپذیر شود

امیدقائمی، مدیرعامل سابق فرابورس گفت: حمایت صندوق توسعه ملی، حرکت خوب و جامه ای است که برای کمک و حمایت از بازار سرمایه، باید تصمیم گیری کارکارشناسی انجام شود.

به گزارش بازار، مصطفی امیدقائمی،  مدیرعامل سابق فرابورس افزود: استفاده از منابع عمومی دولت برای خرید سهام هایی که توجیه پذیر نیست و ارزندگی لازم را ندارد، صحیح نیست بلکه باید از سهام شرکت های خوب و بنیادی حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه، منابع صندوق توسعه ملی ارزی و ریالی است گفت: برخی از شرکت های بورسی نیز ارزی و برخی دیگر ریالی هستند اگر بخواهیم پول را نگهداریم به جای آن می توانیم سهام های ارزی یا ریالی نگهداریم که این سهام ها کم ریسک نیز باشند.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: شرکت های صادرات محور، شرکت هایی که محصول آنها از خارج وارد می شود و شرکتهایی که در زمینه محصولات پایه ای فعالیت دارند و همچنین برخی از بانک ها و خیلی از شرکت های سرمایه ایی، بهتر است از منابع صندوق توسعه حمایت ملی استفاده کنند.

امیدقائمی گفت: بازار سرمایه این روزها دامنه نواسانات زیادی را تجربه می کند چون مردم در آن هیجانی عمل می کنند، قیمت ها را بالا می برند و گاهی در فروش سهام با نزول قیمت مواجه هستیم.

مدیرعامل سابق فرابورس افزود: افزایش دامنه نواسانات موجب می شود افراد ریسک گریز جذب بازار نشوند و یا بازار را ترک کنند بنابراین دامنه نواسان را باید محدود کرد و ضریب نقد شوندگی بازار را افزایش داد تا بازه معقول و منطقی ایجاد شود و دوره رونق بازار طولانی تر و رکود بازار کوتاه تر شود.

کد خبر: ۴۲٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha