۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
۲۳۰ میلیارد تومان مالیات در اردبیل وصول شد
مدیرکل امور مالیاتی اردبیل:

۲۳۰ میلیارد تومان مالیات در اردبیل وصول شد

اردبیل _ مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: وصولی مالیات پنج ماهه امسال در استان اردبیل ۲۳۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، ابراهیم قلیزاده ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در محل استانداری اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته کل مالیات وصولی استان ۴۶۶ میلیارد تومان بوده که ۲۹۰ میلیارد تومان آن مالیات مستقیم و ۱۷۴ میلیارد تومان نیز غیرمستقیم بوده است.

وی سهم امسال استان را در کسب درآمدهای مالیاتی ۵۹۰ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: در پنج ماهه امسال وصول مالیات‌های استان به رقم ۲۳۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به پنج ماهه سال قبل رشد ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل دلیل این افزایش را اعتمادسازی و وصول مالیات‌های معوق اعلام کرد و گفت: از سال ۹۷ ابراز مالیات در این استان در سایه کسب اعتماد مورد نظر افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد به طوری که اکثر شرکت‌ها و موسسات داوطلبانه و با تمکین به پرداخت مالیات واقعی خود سعی کردند این کار را انجام دهند.

قلیزاده بیان کرد: نسبت وصولی‌های ما در قیاس با آمار کشور ۳.۶ درصد است و در کنار آن از محل مالیات ارزش افزوده ۹۴ میلیارد تومان مالیات در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اردبیل قرار گرفته است.

وی عمده وصولی درآمد را از محل خدمات ۶۴ درصد و بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری ۲۷ درصد دانست و بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار اظهارنامه مالیاتی دریافت کردیم که اغلب اصناف و مشاغل نیز در این زمینه با رغبت و انگیزه ورود پیدا کرده‌اند.

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل در مورد مالیات ابرازی اصناف به ارزش ۱۱ میلیارد تومان تصریح کرد: با اقدام موثر و داوطلبانه در این حوزه این پرداختی‌ها در سال ۹۸ به ۲۲ میلیارد تومان رسید.

قلیزاده با قدردانی از مشارکت و همراهی مودیان در تسلیم اظهارنامه‌ها به صورت داوطلبانه گفت: استان اردبیل در دریافت مالیات داوطلبانه و ابرازی رتبه دوم کشور را دارد و ما خوشحال هستیم که این فرآیند به عنوان یک اقدام موثر در استان نهادینه شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل به معوقات مالیاتی در این استان اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان معوقات مالیاتی و جرایم را در این حوزه شاهد هستیم که عمده آنها مربوط به تجار و بازرگانان است.

قلیزاده بیان کرد: از محل کارت‌های بازرگانی و رسوب معوقات مالیاتی بدهی بیشتری را در این بخش شاهدیم که امیدواریم تا پایان امسال با دریافت معوقات از ۱۹۰ تاجر و بازرگان این ارقام معوق مالیاتی کاهش یابد.

کد خبر: ۴۲٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha