۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
آهنگ توسعه کشور باید از سلایق دولت و مجلس بیرون بیاید
استاندار اردبیل:

آهنگ توسعه کشور باید از سلایق دولت و مجلس بیرون بیاید

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: آهنگ توسعه کشور باید از سلایق دولت‌ها و مجلس‌ها بیرون آمده و مجمع تشخیص مصلحت بر این روند نظارت دقیق داشته باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر بهنامجو ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در محل استانداری اردبیل اظهار کرد: باید در تدوین برنامه‌های توسعه‌ای از کلی‌گوئی و تمرکزگرایی پرهیز کرده و برنامه‌های عملیاتی در راستای تحقق رسیدن به اهداف اشتغال و تولید را مورد توجه قرار داد.

وی یکی از مشکلات کشور را در جذب اعتبارات چانه‌زنی‌ها و لابی‌گری‌های خارج از قاعده توزیع عادلانه اعتبارات توصیف و اظهار کرد: در سال‌های گذشته راه آهن اردبیل جزو اولویت‌های مسئولان ملی و استانی قرار نگرفته بود که ما در این دو سال با جذب فاینانس داخلی و پیگیری برای جذب اعتبارات ملی سعی کردیم تا این پروژه را روند سرعتی ببخشیم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل به مطالعات و احداث بزرگراه‌ها در استان به عنوان یک نیاز زیرساختی اشاره کرد و گفت: در کنار توجه به اشتغال و رفاه اجتماعی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بخش تولید و بسترسازی برای اشتغال در این زمینه نیز در استان کارهای خوب و اساسی شروع شده است.

بهنامجو با اشاره به آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای تدوین برنامه هفتم توسعه کشور با محوریت مجمع تشخیص مصلحت و جمع‌بندی نظرات مدیران استان‌ها بیان کرد: آهنگ توسعه کشور باید از سلایق دولت‌ها و مجلس دور باشد و مجمع تشخیص مصلحت بر روند اجرای این برنامه‌ها منطبق بر سیاست‌های کلی نظارت داشته باشد.

وی افزود: با تدارک زیرساخت‌ها هم در بخش کشاورزی و هم صنعت و گردشگری می‌توان به تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران همت کرده و راهبرد درستی را در تقویت نظام اقتصادی به وجود آورد.

استاندار اردبیل ضرورت بازنگری در قوانین و مقررات مربوط به اصل ۴۴ و واگذاری‌ها را یادآور شد و بیان کرد: باید این واگذاری‌ها شفاف و به دور از منفعت‌طلبی مقطعی باشد تا فرصت‌های اشتغال، رونق تولید و ارزش افزوده بالاتر هدفگذاری شود.

دستگاه‌های نظارتی باید هماهنگ و یکپارچه عمل کنند
بهنامجو در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت هماهنگی دستگاه‌های نظارتی اظهار کرد: رویکرد متفاوت این دستگاه‌های نظارتی گاه مانعی بر سر راه فعالیت‌های اجرایی است که با ساماندهی در این حوزه می‌توان ضعف موجود را برطرف کرد.

وی اساس توسعه را توجه به مسایل فرهنگی و پرهیز از کلی‌گوئی‌ها در رفع دغدغه‌ها و آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: برای حل مشکلاتی نظیر اعتیاد، طلاق و ناهنجاری‌های اجتماعی بهتر است به جای طرح مباحث کلی به شکل دقیق و کارشناسی آسیب‌ها را شناسایی و در راستای حل آنها قدم برداریم.

استاندار اردبیل با قدردانی از حضور کارشناسان مجمع تشخیص مصلحت نظام در استان اردبیل خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر در کنار بررسی موضوع منطقه آزاد سعی کردیم تا دیدگاه‌های مدیران استانی را در بیان توانمندی‌ها و کاستی‌های توسعه‌ای استان با هدف تدوین درست برنامه هفتم توسعه بیان کنیم که انتظار می‌رود در مجمع تشخیص مصلحت نظام این مباحث کارشناسی مورد توجه قرار گیرد.

بهنامجو افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام که سیاست‌های کلی نظام و تدوین برنامه‌های پنج ساله را در کنار ماموریت نظارتی انجام می‌دهد سعی دارد تا به دور از نگاه متمرکز و مقطعی فرصت توسعه استان‌های محروم را در اولویت قرار داده و بر اساس ابلاغ سیاست‌های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات خود را مورد توجه قرار دهد.

کد خبر: ۴۲٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha