۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
افزایش ۴ برابری تولید فرش دستباف در کشور
رئیس مرکز ملی فرش ایران عنوان کرد

افزایش ۴ برابری تولید فرش دستباف در کشور

رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران از ایجاد خانه های فرش دستباف در کشورهای هدف و بازارهای جدید ایران در سطح دنیا خبر داد.

به گزارش بازار، فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: هدف از استقرار خانه های فرش در سایر کشورهای جهان سلیقه یابی و سلیقه سازی و همچنین برگزاری نمایشگاه ها و حراجی های فصلی جهت تقویت صادرات فرش ایرانی است.

وی اظهارداشت: اشتغال قابل توجهی از محل تولید و صادرات فرش دستباف در کشور قابل دستیابی است از اینرو باید با تمام تلاش به این سمت و سو حرکت کرد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: تمام تلاش ها بر اینکه دوباره فرش دستباف در تمامی خانه های ایرانی قرار گیرد.

وی افزود: فعالیت های که در عرصه فرش دستباف در حال انجام است امیدواریم هم میزان تولید و هم میزان فروش را در سطح کشور روز به روز بیشتر کنیم.

رافع اظهارداشت: به منظور تحریک تقاضای داخلی فروش اقساطی فرش دستباف در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با این هدف کارت های اعتباری در حال طراحی است و با چندین بانک در این خصوص هماهنگی شده وهمچنین استارت آپ های که در این حوزه فعالیت خواهند کرد بتوانیم بصورت فروش اقساطی فرش دستبافت را در اختیار مردم قرار دهیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش دستباف ارزش افزوده بسیار زیادی برای خانواده ها دارد.

وی افزود: بطورکلی با تضمین خرید برای تولید کنندگان فرش دستباف وایجاد بازارهای خوب در سطح داخلی و خارجی موفق شدیم در سطح کشور چهار برابر نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته باشیم.

رافع اظهارداشت: برای تقویت صادرات فرش دستباف نیز یک فراکسیون در سطح استان ها و یک کمیسیون در سطح کشور با هدف بررسی مشکلات صادرات و صادر کنندگان فرش دستباف تشکیل شده است.

وی ادامه داد: جدا از این برای تقویت صادرات فرش دستباف به دنبال ایجاد خانه های فرش در کشورهای هدف و بازارهای جدید مثل مسکو، چین، امارات و غیره هستیم تا ضمن سلیقه یابی و سلیقه سازی بتوانیم در این کشورها نمایشگاه و حراجی های فصلی در خانه های فرش داشته باشیم.

کد خبر: ۴۲٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha