۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
ارتقاء توان ۵ نیروگاه کشور با بهبود روش‌های بهره برداری
وزیر نیرو خبر داد

ارتقاء توان ۵ نیروگاه کشور با بهبود روش‌های بهره برداری

اردکانیان، وزیر نیرو از ارتقاء توان ۱۱۸ مگاواتی، ۵ نیروگاه حرارتی و سیکل ترکیبی کشور در بیستمین هفته پویش الف ب ایران خبر داد.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان در هفته بیستم پویش هر هفته الف ب ایران و آیین قدردانی از تولیدکنندگان برق و بهره برداری از طرح‌های ارتقای توان عملی و رفع محدودیت تولید در نیروگاه‌های برق گفت:با اتکا به توان و تعهد نیروهای متخصص کشور، به ویژه در سال‌های تحریم اقتصادی که به درستی توجه ما به ظرفیت‌های داخلی و استفاده بهینه از منابع بیش از گذشته جلب شده امروز طرح ارتقای توان تولید نیروگاه‌های موجود را افتتاح می‌کنیم.

وی گفت: آنچه مهم است این که سرمایه‌گذاری انجام شده برای این میزان ظرفیت جدید چیزی حدود ۵ تا ۷ درصد احداث نیروگاه جدید است، یعنی این توان و توجه سبب شده تا با این سرمایه‌گذاری به مراتب اندکی از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده قبلی، بهره‌برداری بیشتری داشته باشیم.

اردکانیان ادامه داد: جا دارد از فعالان صنعت برق در سازمان دولت، وزارت نیرو، شرکت برق حرارتی و همه شرکت‌های مدیریت تولید در سراسر کشور، شرکت مدیریت شبکه برق ایران، ستاد برق و انرژی وزارت نیرو، شرکت توانیر، شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع، همچنین سازمان انرژی اتمی ایران، نیروگاه‌های برق آبی، شرکت مدیریت منابع آب، نیروگاه‌های تجدیدپذیر و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و همه فعالان در خانواده بزرگ صنعت برق در بخش خصوصی قدردانی کنم.

وی گفت: امسال دستاوردهای بزرگی برای کشور در صنعت برق رقم زده شد که نماد عمل صالح است، عملی که در صنعت برق نهادینه خواهد شد.

اردکانیان با اشاره به مدیریت مصرف در اوج بار تابستان امسال گفت: علاوه بر پشت سر گذاشتن زمان اوج بار تابستان بدون خاموشی، انرژی بیشتری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته عرضه کردیم که در سال جهش تولید، بخش‌های تولیدی کشور، صنایع بزرگ و صادرات غیر نفتی به اتکای انرژی عرضه شده کافی و مناسب توانستند به اهداف خود برسند.

وی گفت: امسال صادرات انرژی ما نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشت و مهمتر از همه این‌ها، به کمک هموطنان در بخش‌های مختلف مصرف را آنگونه مدیریت کنیم که اوج بار تابستان امسال همانند سال گذشته به نسبت سال‌های قبل فقط یک درصد افزایش داشته باشد. این دستاورد بسیار بزرگی است که سعی می‌شود تابستان پیش رو هم با همین هدف‌گذاری کمی از هم‌اینک برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر نیرو افزود: در بیستمین هفته از پویش الف ب ایران از ۲۵۰ پروژه بزرگ صنعت آب و برق با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی، تاکنون ۱۰۸ پروژه ساخت و سازی با ۲۴ هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری و ۵ پروژه سازوکاری افتتاح شده است.

وی با ابراز امیدواری در تکمیل پروژه‌ها تا پایان سال ادامه داد: هفته آینده آب رسانی به ۴۰۰ روستا در سراسر کشور با جمعیتی معادل ۲۸۱ هزار نفر انجام می‌شود که با اجرای این طرح جمعیت برخوردار از آب شرب پایدار به ۸ میلیون نفر خواهد رسید.

اردکانیان با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه کشور افزود: امیدواریم بتوانیم صادرات انرژی‌های تجدید پذیر را انجام دهیم که در این مسیر باید همه مشکلات برطرف شود.

کد خبر: ۴۱٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha