۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
ایجاد تنها ۹ هزار شغل در ۶ ماه زیبنده کرمان نیست
فرماندار کرمان:

ایجاد تنها ۹ هزار شغل در ۶ ماه زیبنده کرمان نیست

کرمان- فرماندار کرمان با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری تنها ۹ هزار شغل در شهرستان کرمان ایجاد شده است، گفت: این آمار زیبنده کرمان به عنوان مرکز استان نیست و مسئولان باید جدیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی بابایی، ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کرمان که در استانداری کرمان برگزار شد، از بیکاری به عنوان یک معضل جدی یاد کرد و اظهار داشت: ایجاد شغل تاکید رهبر معظم انقلاب و مطالبه جدی مردمی است بنابراین یکی از اصلی‌ترین وظایف مسئولان به شمار می رود و باید در این زمینه اقدام جدی و اثرگذاری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌های استان در مسیر ایجاد شغل استفاده شود، افزود: اکنون در شرایطی که کشور با بحران کرونا دست و پنجه نرم می کند، بسیاری از کارگاه ها دچار رکود شده اند و به ناچار تعدیل نیرو کرده اند که این بیکاری مسائل و تبعات خاص خود را به همراه خواهد داشت.

بابایی عنوان کرد: اگرچه بخشی از کارگران بیکار شده، بیمه بیکاری دریافت می کنند اما در هر حال بخشی از این افراد به کار باز نخواهند گشت و مهلت مقرر دریافت بیمه بیکاری آنها نیز به پایان خواهد رسید که باید برای آنها فکری شود.

فرماندار کرمان ادامه داد: دولت برای حمایت از این افراد و دیگر بیکاران جویای کار به میدان آمده و یکی از اقداماتی که در این راستا در حال انجام است، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با مدت بازپرداخت طولانی است.

بابایی بیان کرد: بانک های عامل موظف هستند این تسهیلات را برابر ضوابط اعلام شده از سوی دولت پرداخت کنند و با توجه به اینکه این تسهیلات به افرادی که بتوانند کار تولیدی انجام دهند، پرداخت خواهد شد، لازم است راستی آزمایی از طریق استعلام از بیمه تامین اجتماعی انجام شود.

وی یادآور شد: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی دستگاه های استان کرمان، از ابتدای سال جاری تاکنون در کرمان برای ۹ هزار نفر شغل ایجاد شده که این آمار در شأن کرمان نیست و لازم است مسئولان جدیت بیشتری در زمینه ایجاد شغل داشته باشند.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کرمان بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: روال اداری کار باید برای سرمایه گذاران بی حاشیه و بدون سنگ اندازی انجام شود و هر اقدامی که لازم است برای حمایت از سرمایه گذاران باید انجام شود.

کد خبر: ۴۱٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha