۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
مجلس با طرح جدید، صنعت خودرو را سامان می‌دهد
مدیر گروه صنعت اندیشکده امیرکبیر:

مجلس با طرح جدید، صنعت خودرو را سامان می‌دهد

بیگی، مدیر گروه صنعت اندیشکده امیرکبیر گفت: فرمول‌های قیمت‌گذاری شورای رقابت در بازار خودرو اصلاح می‌شوند و بر این اساس مردم می‌توانند با قیمت منطقی خودرو را خریداری کنند.

به گزارش بازار، میلاد بیگی گفت: مجلس شورای اسلامی با نگارش یک طرح جدید قصد دارد تغییرات مهمی را در صنعت خودرو ایجاد کند.

وی افزود: «اصلاح ساختار سهام‌داری خودروها» از جمله موضوعات مد نظر مجلس قرار گرفته است.

مدیر گروه صنعت اندیشکده امیرکبیر اضافه کرد: سهام‌هایی که در دست شرکت‌های خودروساز بود و زمینه امتداد مدیریت‌های مختلف را فراهم می‌کرد بر اساس طرح جدیدی مجلس باید به فروش برسد.

وی با اشاره به موضوع «اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو» توضیح داد: خودروسازان با نظر جدید مجلس ملزم می‌شوند که خودروهای خود را در بازار بورس عرضه کنند.

میلاد بیگی افزود: فرمول‌های قیمت‌گذاری شورای رقابت در بازار خودرو اصلاح می‌شوند و بر این اساس مردم می‌توانند با قیمت منطقی خودرو را خریداری کنند.

وی با اشاره به این که مجلس سیاست‌های تشویقی و تنبیهی متعددی را برای خودروسازان در نظر گرفته است، اظهار داشت: خودروساز باید به ازای افزایش کیفیت و ایمنی و تیراژ عرصه و صادرات بتواند سود را کسب کند و در مقابل در ازای کاهش ایمنی و عرصه باید مورد تنبیه قرار بگیرد.

مدیر گروه صنعت اندیشکده امیرکبیر با اشاره به ضرورت گزارش فساد در بازار خودرو، توضیح داد:‌ سامانه گزارش تخلفات مردمی با همکاری قوه قضاییه برای صنعت خودرو راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به این که یکی از فسادهای اصلی بازار خودرو به حوزه‌های فروش و تامین قطعه مربوط می‌شود، عنوان کرد: قطعه‌سازان خودرو باید قراردادهایی شفاف با خودروسازان داشته باشند.

میلاد بیگی افزود: فروش خودرو در بازار بورس باعث می‌شود تا خودروساز نتواند راساً به ف۱روش اقدام کند.

وی تاکید داشت: خودروساز باید از فرآیند عملیاتی شرکت که به نفع صنعت خودرو است، سود کسب کند.

کد خبر: ۴۱٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha