۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
کاهش رشد اقتصادی در آفریقای جنوبی
در سه ماهه دوم امسال رخ داد

کاهش رشد اقتصادی در آفریقای جنوبی

سازمان آمار آفریقای جنوبی اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم امسال در مقیاس سالانه ۵۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش بازار، سازمان آمار آفریقای جنوبی با انتشار گزارشی اعلام کرد: رشد اقتصادی این کشور در فاصله ‌ماه‌های آوریل تا ‌ژوئن (سه ماهه دوم) امسال، در مقیاس سالیانه، یعنی نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته، ۵۱ درصد افت داشته است. علت اصلی این افت شیوع ویروس کووید- ۱۹، در این کشور و جهان بوده است. اجرای محدودیت‌های قرنطینه‌ای برای مهار شیوع ویروس از ۲۷ مارس که در نتیجه آن رفت و آمد بسیار محدود شد و مردم مجبور بودند در خانه بمانند در این کاهش نقش اصلی را داشته است.

سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی در گفتگو با پایگاه اینترنتی زون بورس اعلام کرد: این داده‌ها و آمار و ارقام منتشر شده به خوبی نشان می‌دهد که پیامدها و تاثیرات منفی ناشی از شیوع ویروس کووید- ۱۹، تا چه اندازه زیاد است. وی به همین علت از همه مردم آفریقای جنوبی خواست هر آنچه در توان دارند برای بهبود اوضاع و شرایط مالی و اقتصادی کشورشان انجام دهند.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت: اکنون زمان آن است که سریع و شجاعانه عمل کنیم تا آفریقای جنوبی را در مسیر رشد سریع قرار دهیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما از این لحظه بحرانی برای ایجاد اقتصاد جدید و استفاده از توان بالقوه، اما واقعی آفریقای جنوبی استفاده خواهیم کرد.

این افت شدید تولید ناخالص داخلی عمدتا ناشی از کاهش شدید فعالیت‌های بخش‌های ساخت و ساز و معدن بوده است که نسبت به همین مدت زمان در سال گذشته به بیش از ۷۰ ٪ کاهش فعالیت داشته است. در مورد صنعت گردشگری آفریقای جنوبی نیز سازمان آمار و پژوهش‌های اقتصادی آفریقای این نهاد اعلام کرد هزینه‌ها در رستوران‌ها و هتل‌های کشور ۹۹.۹ ٪ کاهش یافته است. بر اساس این گزارش ۹ بخش از ۱۰ بخش اصلی اقتصاد آفریقای جنوبی به شدت کاهش فعالیت داشته اند.

اقتصاد آفریقای جنوبی اکنون در رکود بسر می‌برد. از دو سال پیش تاکنون این دومین بار است که اقتصاد این کشور دچار رکود می‌شود. اقتصاد آفریقای جنوبی از فاصله ماه‌های ‌ژانویه تا مارس (سه ‌ماهه نخست) امسال، در مقیاس سالانه دو درصد کاهش یافت.

کد خبر: ۴۱٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha