۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
افزایش اراضی آبی استان ایلام به ۱۶۰ هزار هکتار تا پایان دولت
استاندار ایلام خبر داد

افزایش اراضی آبی استان ایلام به ۱۶۰ هزار هکتار تا پایان دولت

ایلام- استاندار ایلام از افزایش اراضی آبی استان ایلام به ۱۶۰ هزار هکتار تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و گفت: ۱۸ پروژه ایستگاه پمپاژ در استان نیز اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر امروز چهارشنبه در جشنواره شهید رجایی در محل استانداری ایلام اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه استان برای جذب اعتبارات، تدوین سند آمایش و بودجه اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

وی گفت: ایلام جزو ۱۰ استانی است که سند آمایش استانی را تدوین و در مرحله  تصویب ملی قرار گرفته است.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: در سفری که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به زودی به استان خواهد داشت تفاهم نامه بسیار خوبی در راه است که در آن حدود ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه های جهش تولید تعریف می شود.

استاندار ایلام با اشاره به طرح های حوزه کشاورزی در استان، گفت: حدود ۱۸ پروژه پمپاژ آب در استان با پیشرفت ۸۰ درصدی وجود دارد که  تا پایان دولت دوازدهم بخش زیادی از آنها اجرایی می شود.

وی  از افزایش زمین‌های آبی استان ایلام به ۱۶۰ هزار هکتار تا پایان دولت خبر داد و گفت: در حال حاضر اراضی آبی کشاورزی استان از ۶۵ هزار هکتار در سال ۹۶ به حدود ۱۱۰ هزار هکتار رسیده است.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: افزایش اراضی آبی در استان ایلام منجر به افزایش تولید محصولات کشاورزی مثل گندم، کلزا و...شده است.

کد خبر: ۴۱٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha