۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
مجلس ترمزدستی بروکراسی مولد اقتصاد سوداگر را بکشد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مجلس ترمزدستی بروکراسی مولد اقتصاد سوداگر را بکشد

ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع مجلس معتقد است مجلس یازدهم به عنوان مجلس اول گام دوم انقلاب، باید بتواند در مقابل بروکراسی مولد اقتصاد سوداگر، دلالی و انحصار ترمزدستی را بکشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح الله ایزدخواه در نشست علنی صبح امروز(چهارشنبه، ۲۶ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود نظام اسلامی مبتنی بر امامت عدل است، گفت: عدل در تمام مسائل اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حقوقی تجلی دارد و صرف قرار گرفتن حاکم عادل در رأس هرم قدرت کافی نیست و همه کارگزاران در هر رتبه ای باید از عدالت برخوردار باشند و مردم نیز در این نظام به اجرای عدالت مأمور هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در نظام اسلامی مبتنی بر مکتب امام و اسلام پابرهنگان جنگ فقر و غنا تمام نشدنی است، تنها با استقرار حکومت عدل اسلامی است که می توان خرابی های عظیم فرهنگی، اقتصادی و کشاورزی را جبران کرد و نوسازی مملکت را به نفع طبقات زحمتکش و مستضعف آغاز کرد.

وی همچنین با بیان اینکه کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی تنها دولت-ملتی است که توانسته با آرمان های بلند و جهان شمول و هزینه های فراوان پای مردمسالاری بایستد، اظهار داشت: با این حال امروز در یک پیچ تاریخی درگیر است و آن پیشرفت با الگوی اسلامی-ایرانی است.

ایزدخواه درد و دغدغه امروز کشور را حرکت در ریل عدالت دانست و افزود: هرچند دهه عدالت و پیشرفت را نیز از دست دادیم؛ عدالت و پیشرفت در هم ممزوج هستند و سال ها تز فکری دولتمردان این بود اول توسعه و بعد عدالت که این سرمنشأ انحراف حاکمیت از مسیر استقرار آرمان های انقلاب بوده و اکنون ثمره توسعه عاری از عدالت را مشاهده می کنیم که در یک کلمه فقر، فساد و تبعیض است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ریشه این انحراف را باید در جریان فکری، فرهنگی و مدیریتی تکنوکرات جستجو کرد اظهار داشت: مقصود چپ و راست، اصلاح طلب یا اصولگرا نیست که این دسته بندی ها صرفا قبیله ای بود و کارکرد آن برای روزهای انتخابات است؛ بلکه اطلاق به هر مدیر و مسئولی است که مقام خود را از جمهوری اسلامی گرفته اما نه به مردمی شدن اداره جامعه قائل است و نه الگوی تمدن ساز اسلام را به رسمیت می شناسد.

وی ادامه داد: آنها که صدها شهرستان و هزاران روستای ایران را با انبوه مزیت های اقتصادی، اقلیمی، انسانی و فرهنگی نمی شناسند و توسعه مد نظر خود را صرفا در فربه سازی پایتخت و چند کلانشهر دیگر منحصر کرده اند؛ آنها که سال ها به اسم توسعه صادرات جلوی خودکفایی را گرفتند و خام فروشی را دامن زدند و امروز از صادرات خرما، زرشک و محصولات پلیمری و فلزی به کشورهای همسایه نیز عاجز هستند.

ایزدخواه اضافه کرد: آنها که از توسعه مزارع و باغات و احیای میلیونها هکتار اراضی مستعد غفلت کرده و روستایی مولد و زحمتکش را ناچار به کوچ از روستا و پناه بردن به حاشیه کلانشهرها کردند و اکنون در مدیریت همان حاشیه ها نیز عاجز هستند؛ برنامه ریزان و نسخه نویسانی که سال ها به اسم خصوصی سازی، اختصاصی سازی کردند و کارخانجات نامدار کشور را به خاک سیاه کشاندند؛ آنها که با دعوای ساختگی تخصص یا تعهد، گنجینه گرانبهای جهاد سازندگی را با صدها مرکز تخصصی و هزاران متخصص متعهد طی ۳ دولت به اضمحلال کشاندند و امروز در بهبود کپرنشینی ها و بسته بندی محصولات خام کشاورزی و توزیع سالم و بی فساد قیر رایگان روستایی نیز درمانده اند.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: آنها که با وجود نخبگان فراوان و انبوه جوانان کارآزموده و انقلابی چنان در حزب و دسته خود دچار قحط الرجال هستند که مدیریت ها و مسئولیت ها را همچنان در چنگ خود نگاه داشته اند و هر زمان صحبت از جوانگرایی می شود، محکم تر بر صندلی ریاست خود می چسبند.

وی افزود: آنها که با داشتن انبوه کرسی های دانشگاهی اقتصاد، جامعه شناسی، مدیریت و علوم سیاسی که مروج تفکر بازار آزاد بوده اند نمی توانند توضیح دهند که این چه اقتصادی است که کارخانجات، مزارع و باغات آن دچار عقب ماندگی و رکود شده و پاساژها و مال ها و شعبات بانکی آن دارد با سرعت نرخ ارز رشد می کند؛ آنها که شریان طاغوت اداری را حفظ کرده و زمینه گسترش امضاهای طلایی را فراهم کردند.

ایزدخواه در ادامه با بیان اینکه کرسی‌های نمایندگی مجلس در صورت عدم توانایی برای برقراری عدالت و ریشه کن کردن فساد پشیزی نمی ارزد، عنوان کرد: وای بر ما اگر این کرسی بخواهد مایه سرافکندگی ما نزد مردم و شهدا شود و عاقبت آن دوزخ باشد لذا مجلس اول گام دوم باید مسیر به انحراف رفته حکمرانی را در جمهوری اسلامی اصلاح کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این مجلس باید عدالت و مردم را به ریل حاکمیت بازگرداند، باید در مقابل بروکراسی مولد اقتصاد سوداگر، دلالی و انحصار ترمزدستی را بکشد و باید آموزش خصوصی شده را و سلامت پولی شده را و مسکن غارت شده را به تراز قانون اساسی بازگردانده و باید تولید ملی را به معنای کامل در محوریت اقتصاد قرار دهد.

کد خبر: ۴۱٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha