۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
تولید چای بهداشتی و استاندارد در ۳۳ کارخانه شمال کشور
رئیس سازمان چای مطرح کرد

تولید چای بهداشتی و استاندارد در ۳۳ کارخانه شمال کشور

تنکابن - رئیس سازمان چای کشور گفت: ۳۳ کارخانه در شمال کشور، چای تولیدی را با آرم استاندارد و بهداشت و برند خودشان بسته بندی و روانه بازار می کنند.

حبیب جهانسوز در گفتگو با خبرنگار بازار، شمار کارخانه های چای خشک کنی در دو استان مازندران و گیلان را ۱۸۷ واحد بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۳۳ کارخانه مجوز بهداشت و استاندارد را برای بسته بندی و تولید چای با برند خودشان دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ کارخانه چای در مازندران فعالیت دارد، تصریح کرد: کارخانه های فراروی چای عضو صنایع تبدیلی و تکمیلی به حساب می آیند.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه امسال ۴۸۲ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه درگردش و سرمایه ای به کارخانه های تولید چای در شمال پرداخت شده است، افزود: از این میزان ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ای و ۲۱۲ میلیارد ریال نیز تسهیلات سرمایه درگردش بوده است.

جهانسوز شمار اعضای صندوق چایکاران را در کشور ۴۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این درحالی است که در شمال کشور ۵۰ هزار خانوار در امر چایکاری فعالیت دارند و باید به عضویت صندوق درآیند.

وی با بیان اینکه از مجموع اعضای صندوق چایکاران چهار هزار نفر مازندرانی هستند، اظهار داشت: یک هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات چای مازندران قابلیت احیا را دارند.

کد خبر: ۴٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha