۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
اجرای طرح پرورش ماهی در حاشیه رودخانه ارس
مدیر شیلات جهاد کشاورزی آذربایجان ‌شرقی خبر داد:

اجرای طرح پرورش ماهی در حاشیه رودخانه ارس

تبریز- مدیر شیلات جهاد کشاورزی آذربایجان ‌شرقی از اجرای طرح پرورش ماهی در حاشیه رودخانه ارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم جعفروند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های بالای شیلات در استان اظهار داشت: باید از این پتانسیل ها در جهت رونق شیلات و پرورش آبزیان استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه تولید شیلات در آذربایجان‌شرقی سه برابر می‌شود، افزود: در راستای تامین امنیت غذایی و خودکفایی در تولید محصولات پروتئینی دستاوردهای برجسته‌ای داشته‌ایم.

وی سپس در ادامه گفت: طبق بررسی های کارشناسی به عمل آمده در کمترین زمان با شناسایی منابع مستعد، رفع موانع تولید، برنامه ریزی مناسب و جذب و معرفی سرمایه گذاران بخص خصوصی به چرخه تولید توانایی رساندن تولید محصولات شیلاتی استان به بیش از ۱۹ هزار تن در سال را داریم.

وی ابراز داشت: از جمله طرح های اولویت دار و مهم طرح پرورش ماهی در حاشیه رودخانه ارس در محدوده شهرستان های جلفا و خداآفرین با حفر چاه سطحی به ظرفیت ۶ هزار تن انواع ماهیان پرورشی که پروژه های ۲۰ تنی انفرادی به تعداد ۱۶ مورد در مرحله بهره برداری، ۱۱ مورد در مرحله تاسیس و ۶۴ مورد متقاضی در مراحل تکمیل پرونده هستند.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در شهرستان های هشترود و چاراویماق تاکنون ۱۰ مورد پروژه ۲۰ تنی ماهی قزل آلا به بهره برداری و تولید رسیده و چهار مورد در حال تاسیس و ۲۵ مورد متقاضی در مرحله تکمیل و اخذ مجوزهای قانونی است.

جعفروند با بیان اینکه این استان با داشتن حدود ۱۵۰ سد خاکی کوچک و بزرگ، ۴۰هزار حلقه چاه مجاز، ۶۶ رشته رودخانه فصلی و دائمی و ۳۶۰۰ دهنه چشمه و قنات دارای پتانسیل های آبی مناسبی برای توسعه آبزی پروری است.

کد خبر: ۴٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha