۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
انجام بیش از ۳۷ هزار مورد بازرسی از مراکز خرد و کلان
عملکرد مرداد ماه سازمان حمایت در حوزه مبارزه با قاچاق کالا اعلام شد

انجام بیش از ۳۷ هزار مورد بازرسی از مراکز خرد و کلان

گزارش مرداد ماه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه با ثبت بیش از ۳۷ هزار مورد بازرسی و تشکیل ۷۲۴ پرونده تخلف تشریح شد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، در مرداد ماه امسال، ۳۷ هزار و ۳۷۴ مورد بازرسی از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه در حوزه کشف کالاهای قاچاق صورت گرفته که از این تعداد، ۷۲۴ مورد پرونده تخلف به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش، ارزش ریالی پرونده های تخلف مرتبط با کالاهای قاچاق مکشوفه، بالغ بر ۴۳۰ میلیارد تومان بوده که به طور میانگین ارزش هر پرونده حدود ۶۰ میلیون تومان است.

در مرداد ماه سال ۹۹، استان تهران با ۶ هزار و ۱۵۵ مورد بازرسی، استان سیستان و بلوچستان با ۱۴۳ مورد تشکیل پرونده و استان خراسان رضوی با بیش از ۱۸.۶ میلیارد تومان ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استانها داشته اند.

بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه نیز به ترتیب مرتبط با لوازم رایانه با حدود ۱۲۸ میلیارد تومان، سوخت ها و روغن های معدنی بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان، کالای قاچاق موضوع تبصره ۴ الحاقی ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۹۱ میلیارد تومان و خوراک های آماده برای حیوانات با حدود ۳۸ میلیارد تومان است.

کد خبر: ۴۱٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha