۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
واحدهای فسفات و پتاسه داخلی ۷۰۰هزار تُن کود تولید می کنند
برای حمایت از کشاورزان؛

واحدهای فسفات و پتاسه داخلی ۷۰۰هزار تُن کود تولید می کنند

اراک- زاهدی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه هم اکنون از لحاظ تامین کود در استان با هیچ مشکلی مواجه نیستیم گفت: برای حمایت از کشاورزان واحدهای تولید کننده فسفات و پتاسه داخلی ۷۰۰هزار تُن کود تولید خواهند کرد.

محمد زاهدی در گفتگو با خبرنگار بازار، در خصوص وضعیت کود و سموم کشاورزی در استان مرکزی اظهار داشت: در حال حاضر قیمت این اقلام در سراسر کشور و به تبع آن در استان مرکزی افزایش یافته که این موضوع سبب استقبال کم کشاورزان از خرید کود شده است.

زاهدی در ادامه با بیان این که تا پاسان سال ۹۸ کودهای فسفاته و پتاسه با ارز چهار و هزار و ۲۰۰ تومانی تامین مش ده است گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا اول شهریور ماه قیمت کود با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی بود و از اول شهریور با ارز نیمایی حساب شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه هم اکنون از لحاظ تامین کود در استان با هیچ مشکلی مواجه نیستیم افزود: به علت بالا رفتن قیمت کودهای تامین شده در انبارها مانده و استقبال کم بوده است.

وی عنوان داشت: برای حل این مشکل دولت به احتمال زیاد برای آینده در قیمت محصولات بازبینی خواهد کرد و برای حمایت از کشاورزان نیز با تعدادی از واحدهای تولید کننده فسفات و پتاسه داخلی قراردادهایی منعقد شده که حدود ۷۰۰هزار تن تولید داشته باشند و یارانه‌ای برای آنها تخصیص یابد تا از کشاورز مورد حمایت قرار گیرد.

کد خبر: ۴۱٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha